(https://lh5.googleusercontent.com/-_nkpOWMgKfg/TxyAERt78zI/AAAAAAAABZA/mQytl2BvlCY/s640/1151.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-ALHaJvna-1s/TxyAFXxHgQI/AAAAAAAABZI/66F-UL721h4/s640/1152.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-giImtjB3XMM/TxyAGocfIbI/AAAAAAAABZQ/BgbwDC29WdU/s640/1155.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-Mk5oD2GhYYw/TxyAI01XSeI/AAAAAAAABZY/2_TgGgEjSVo/s640/1169.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-qgYCrxnQcvQ/TxyAKFarXGI/AAAAAAAABZg/cuvNJBq3riI/s640/1170.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-0Vu1KMYP58w/TxyAMpj6cBI/AAAAAAAABZo/PJ92EwNZEX0/s640/1171.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-3wKDDhOMONI/TxyAOkUg5XI/AAAAAAAABZw/hqzGiZLcpeo/s512/1173.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-FqXfJTpRsHY/TxyASfce_AI/AAAAAAAABaA/sJ1CkafDIqo/s512/1177.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-_5jJ26slgho/TxyAUS1EWoI/AAAAAAAABaM/sTM9vov-3CM/s640/1180.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-LndAZG4Jyss/TxyATyY8pBI/AAAAAAAABaI/X2wVucJN5nw/s640/1181.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-OM929ulLLq4/TxyAWoNicVI/AAAAAAAABaY/-WvuMnHq27g/s640/1182.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-y7gu2X4oenI/TxyAYXGjFWI/AAAAAAAABak/jDL49VuaiV0/s640/1183.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-bvtbKqBLlFE/TxyAX58FUEI/AAAAAAAABag/gvKt3O-hRBI/s640/1184.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-aofVIqc-7n0/TxyAb5lio4I/AAAAAAAABaw/vnIqbCDWfZo/s640/1185.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-BOGxTe3uBww/TxyAciIQ78I/AAAAAAAABa4/5Jxd3KyWyjE/s640/1190.JPG)
// Ch buss
Hej! Intressanta och skarpa närstudiebilder av Uppsala-ödlan! Speciellt kul att det mesta verkar orört, t.o.m. originalratten har fått sitta kvar! Kan inte upptäcka den förhatliga färdskrivaren som förstörde utseendet vid införandet på instrumentpanelerna i mitten av 50-talet! Hälsn. BengaB40
Citat från: BengaB40 skrivet 23 januari 2012, 14:13:20 PM
Hej! Intressanta och skarpa närstudiebilder av Uppsala-ödlan! Speciellt kul att det mesta verkar orört, t.o.m. originalratten har fått sitta kvar! Kan inte upptäcka den förhatliga färdskrivaren som förstörde utseendet vid införandet på instrumentpanelerna i mitten av 50-talet! Hälsn. BengaB40
Vi saknar dock bilder på tak och underrede! :P
Den förhatliga färdskrivaren finns allt, vad jag minns sitter den till vänster om förarplatsen under vindrutan.
(https://lh4.googleusercontent.com/-o4bxrUIEHVs/Tx8Jh_RN69I/AAAAAAAABmw/XArjyNch3sU/s640/293.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-6BEU-0tm3s4/Tx8JsU_e6HI/AAAAAAAABnA/kXqbKZcqBTY/s640/296.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-2Lc26Ja5DaI/Tx8J9hvudvI/AAAAAAAABnU/qePCYbYsH7c/s640/299.JPG)
// Ch buss
Kanske en dum fråga, men inte är väl Säffle-emblemet i fronten original? Ser mer ut att komma från någon 70/80-talare, eller...?
Citat från: Tommy P skrivet 24 januari 2012, 21:46:06 PM
Kanske en dum fråga, men inte är väl Säffle-emblemet i fronten original? Ser mer ut att komma från någon 70/80-talare, eller...?
Emblemet fanns i alla fall där på samma plats när jag flyttade till Uppsala 1964. Samma emblem fanns på bussar i Borås som fick ny Säffle-kaross i slutet av 1950-talet. Så det är nog original.
Jo, det är riktigt, färdskrivaren sitter under vindrutan ute i kupén.