Umeå på den här tiden var mycket Linjebuss.
PKX562 hamnade sedan hos P-O Flinkfeldts Buss i Arjeplog.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_11231_.jpg)
PKZ962 hamnade sedan hos Sundströms Trafik AB i Boden och blev därefter orkesterbuss hos Arvingarna.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_11232_.jpg)
ECD090.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_11233_.jpg)
DXZ656 kom till Linjebuss i samband med köpet av Sävar Trafik AB, där den hade nummer 3.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_11234_.jpg)
KUM193 är också fd Sävar Trafik AB, närmare bestämt nummer 5. Enligt SBH har det bara funnits två BF111 med Kutter-kaross i Sverige, båda hos Sävar Trafik AB. Den andra var DSH225 men den hann säljas till Sundqvists i Mariehamn innan Linjebuss köpte.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_11235_.jpg)
LMC618. Detta är den typiska Linjebussen: enligt SBH hade Linjebuss 242 Volvo B10M van Hool Alizée under längre eller kortare tid. En del kom naturligtvis in genom företagsköp.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_11236_.jpg)
Underbart att se linjebussar i den blå färgen igen här.
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 05 januari 2012, 15:46:22 PM
DXZ656 kom till Linjebuss i samband med köpet av Sävar Trafik AB, där den hade nummer 3.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_11234_.jpg)
Var tog denna vägen sedan? Är rätt säker på att jag träffat på LB 262 någon annanstans än i Umeå.
/GNl