Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Kvarne skrivet 25 november 2011, 00:12:12 AM

Titel: Fd Swebus 4303 (Erret & Marc se hit!)
Skrivet av: Kvarne skrivet 25 november 2011, 00:12:12 AM
(http://fotobus.msk.ru/photo/05/66/28/566288.jpg)
Fd Swebus 4303 i Vologda, Ryssland 30 sept 2011. Foto: Dima Grachev (Fotobus)
Titel: SV: Fd Swebus 4303 (Erret & Marc se hit!)
Skrivet av: Ersa skrivet 25 november 2011, 00:17:35 AM
Nämen! Det är ju nåt i denna stil jag vill att SL-bussar med regionalstandard ska märkas upp. Detta i ett led att få fort blåbussar från landsbygdstrafikens stomlinjer. :)
Dubbla vita linjer och nån sån där "grej" där bak = Full AC, komfortabla stolar, armstöd, läslampor, nattbelysning osv.
En enda enkel vit rad = Vanlig SL-buss. Dvs dagens röda SL-standard.
Titel: SV: Fd Swebus 4303 (Erret & Marc se hit!)
Skrivet av: Marc skrivet 25 november 2011, 09:25:27 AM
Tack för den Kvarne!
(http://www.home.no/polarlys/Swebus4303%20Bjorknas%20%202005-01-08.jpg)
Så här såg den för övrigt ut 2005 då den fanns i Nacka/Värmdö.
Titel: SV: Fd Swebus 4303 (Erret & Marc se hit!)
Skrivet av: S Svensson skrivet 26 november 2011, 23:39:21 PM
Denna kom 1997 till Göteborg och gick oftast på linje 24/(240).Det fanns en tid ett linjenr på 500 därför att det en tid var genomgående buss ända tills Partille. Vit med linjer. För att vi inte skall förhasta oss så skall påpekas att det var en linjevgn och inte turist.Inte ens fällbara säten. Det fanns en Kungälvsvariant med 13 m längd och en bakaxel och en Kungsbackavariant som hade en bakaxel men längden var enbart cirka 10 m.
Göteborg hade en tid depå bland container på i närheten av Torslanda flygplats.
Titel: SV: Fd Swebus 4303 (Erret & Marc se hit!)
Skrivet av: Jonas Gustafsson skrivet 27 november 2011, 13:12:22 PM
Citat från: S Svensson skrivet 26 november 2011, 23:39:21 PM
Denna kom 1997 till Göteborg och gick oftast på linje 24/(240).Det fanns en tid ett linjenr på 500 därför att det en tid var genomgående buss ända tills Partille. Vit med linjer. För att vi inte skall förhasta oss så skall påpekas att det var en linjevgn och inte turist.Inte ens fällbara säten. Det fanns en Kungälvsvariant med 13 m längd och en bakaxel och en Kungsbackavariant som hade en bakaxel men längden var enbart cirka 10 m.
Göteborg hade en tid depå bland container på i närheten av Torslanda flygplats.
Linjen hette 240 även när den var genomgående. Partilledelen motsvarar det som både före sammanslagningen och efter delningen hetat linje 515.
//Jonas G