...d v s ersättningstrafiken mellan Kragstalund-Ormsta-Lindholmen-Kårsta på Roslagsbanan
som körs 19 nov-10 dec p g av viaduktbygge i Vallentuna.
Dom är tagna den disiga novemberdagen den 23e./Ulf
Trafiken körs uteslutande(?)av KEO med normalgolvade vagnar.
(http://i224.photobucket.com/albums/dd78/ulfberlin/P1240331.jpg)
5615 inväntar avgångstid i Kragstalund från tågpassningen
(http://i224.photobucket.com/albums/dd78/ulfberlin/P1240335.jpg)
KEOs nya"husfärg"på tjänstebilarna?(2 st stod i Kragstalund)
(http://i224.photobucket.com/albums/dd78/ulfberlin/P1240340.jpg)
Den invändiga skylningen i 5673
(http://i224.photobucket.com/albums/dd78/ulfberlin/P1240351.jpg)
5673 under uppehållet i Kårsta
(http://i224.photobucket.com/albums/dd78/ulfberlin/P1240362.jpg)
5632 i Lindholmen
OBS Felskyltningen!690 körs EJ från Lindholmen utan endast 1 tur dit L-S natt(f n)
(http://i224.photobucket.com/albums/dd78/ulfberlin/P1240365.jpg)
5673 i Ormsta
(http://i224.photobucket.com/albums/dd78/ulfberlin/P1240369.jpg)
Kors i taket!Vissa 27or i rusningsriktningen är förlängda till Söderhall för anslutning
t/fr Stockholm med linje 676.(9 min körtid till Söderhall från Kårsta känns tajt!)
(http://i224.photobucket.com/albums/dd78/ulfberlin/P1240371.jpg)
Så kan det skyltas också 8)
Den trevlige chauffören som hade 5673 berättade att det går åt 15 tjänster/vardag för denna trafik!
Och avgångarna på 676 kommer i rusningen vara förstärkta till och från Söderhall, då alltså i rusningens riktning dvs till stan på morgonen och från på eftermiddagen.
(http://i224.photobucket.com/albums/dd78/ulfberlin/P1240335.jpg)
KEOs nya"husfärg"på tjänstebilarna?(2 st stod i Kragstalund)
"Peugå, gjord för två" ;D Märks att firman är franskägd, när man köper franska firma bilar.
Rubriken är missvisande, alla bussar är ju skyltade 27. Att SL inte lyckas synka inre skylten är inget nytt. Trevligt reportage annars!
Du är för rolig med ditt KEO, nu även i löpande text. Häpp.
Ted - nu även i Tapatalk!
Linje 27 finns numera även inlagd under rätt linjenummer i PC:n, men av någon anledning då enbart mellan Östra station och Kragstalund, samt retur.
Citat från: Ted S skrivet 24 november 2011, 21:00:07 PM
Rubriken är missvisande, alla bussar är ju skyltade 27. Att SL inte lyckas synka inre skylten är inget nytt. Trevligt reportage annars!
Du är för rolig med ditt KEO, nu även i löpande text. Häpp.
Ted - nu även i Tapatalk!
Jo,det var det som liksom var meningen med rubriksättningen
och det är väl lite kul att lätta upp stämningen lite ;)/Ulf
Varför kallar du Keolis för KEO? Skriver du VEO, ARRI och NOBI också?
Citat från: Buss-busen skrivet 24 november 2011, 23:11:57 PM
Varför kallar du Keolis för KEO? Skriver du VEO, ARRI och NOBI också?
KEO, VEO, AR och NOB...
Det fanns förr en liknande tråd där jag tänkte att AR betydde "Arninge" eller "Ar" utanför Knivsta, innan det gick upp för mig att det var Arriva som åsyftades.
Tack för dessa intressanta bilder! Ersättningstrafiken trafikeras alltså mest med "normalgolvsvagnar".
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 25 november 2011, 16:07:27 PM
Tack för dessa intressanta bilder! Ersättningstrafiken trafikeras alltså mest med "normalgolvsvagnar".
Det skulle ju vara lite dubbelmoral att kräva lågentré på de bussar som ersätter ett tåg som har normalgolv, trappsteg och rätt smala dörrar.
Enligt den trevlige chauffören med 5673 får inte Omnilink ledare gå på dessa"skogsvägar",
då dom är längre bakom leden och kan inte ta alla kurvor uppe i t ex Ekskogen./Ulf
Jag har kört Omnilink där och det är inga problem.
Vid Ekskogen finns det inga speciellt tvära kurvor - det krångligaste stället är vändningen vid Lindholmen. Näst sista korsningen innan Kårsta är också trång.
Citat från: Ersa skrivet 25 november 2011, 18:56:43 PM
Det skulle ju vara lite dubbelmoral att kräva lågentré på de bussar som ersätter ett tåg som har normalgolv, trappsteg och rätt smala dörrar.
Ja, verkligen :-)