CSP984
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10718_.jpg)
OHR558 som från början hade GDG-nummer 1033.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10719_.jpg)
CSN894
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10720_.jpg)
OYL595
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10721_.jpg)
KGL546
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10722_.jpg)
JKH483
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10723_.jpg)
Mera mera detta är verkligen på den tiden det var bättre förr. :D
Faktiskt första gången jag ser en Alpus med dörrar 1x1x1... :)
Citat från: AL skrivet 18 november 2011, 13:56:10 PM
Faktiskt första gången jag ser en Alpus med dörrar 1x1x1... :)
Inte så konstigt med tanke på den ringa tillgången. Fanns det fler Alpus med dörrar 1-1-1 än denna och systern 0547?
//Jonas G
Citat från: AL skrivet 18 november 2011, 13:56:10 PM
Faktiskt första gången jag ser en Alpus med dörrar 1x1x1... :)
Flygbussarna hade denna dörrställning för att underlätta bagagehanteringen. Väskor kunde alltså sättas in genom den bakre dörren. Eftersom det bara var någon enstaka Alpus som köptes för Gul Express (som på den tiden körde även till Landvetter flygplats) så var Alpus med dörr 1-1-1 mycket riktigt sällsynt. Det torde bara varit 0547 och 0548 som hade denna dörrställning och var Alpus.
Ja, fanns bara 2 st, 1032-33, dessa stod i Öllsjö när jag var dit, var det 2002 ? Skrämmande att se hur man sågat sönder hela förardörren för att få plats med otympliga biljettmaskiner. >:(
linjebuss 206 hade en snygg placering av nummerplåten.
/Lennart
Den placeringen har jag inte sett .. eller om jag sett men då inte lagt märke till den
Citat från: groenis skrivet 19 november 2011, 02:33:42 AM
linjebuss 206 hade en snygg placering av nummerplåten.
/Lennart
Var väl ganska vanligt på Säffle-bussar ett par år i början av 90-talet?
Var likadant på ett antal LITA-bussar, t ex OPO800, ORE890, OWA770 (alla tre från 1990).
Problemet var att skylten var svagt rundad för att följa karossen så första bokstaven syntes inte tydligt rakt framifrån.
206 var då snygg i helvit front.