Det var inte meningen att jag skulle fota bussar i Utrecht, men det passerade väldigt många bussar när jag väntade på spårvagnen så det blev fyra halvkassa bilder. Lustigt nog med en busstorlek per bild. :P Platsen är Utrecht Centraal.
(http://i187.photobucket.com/albums/x287/Krille400/Liten_buss.jpg)
"Hart voor de klant" betyder "Hjärta för kunden", inte "Hjärta för klanten". ;)
(http://i187.photobucket.com/albums/x287/Krille400/Mellanstor_buss.jpg)
(http://i187.photobucket.com/albums/x287/Krille400/Stor_buss.jpg)
Rullande text i destinationsskylten, den ska till Amersfoort CS.
(http://i187.photobucket.com/albums/x287/Krille400/Mycket_stor_buss.jpg)
Fattade bare boggivagn der ja. Kult
Trevligt.
Ja det är en bra blanding på bussmodellerna när det gäller längd i Utrecht.
Vid Utrecht Centraal är inte den bästa stället att fota men vill man ha det mesta får man försöka hitta en bra plats.
Är man ute efter dom dubbelledade Van Hool:erna är bästa stället ute vid Universitets-området. Man tar 11:an ut dit och får åka en sån med.
//Niclas
Roligt med lite annorlunda. Undra om Van-Hool 24m funkar bättre än de som rullar i Gbg ??
Citaron helt klart snyggast, tänk om vi kunde få såna till Uppsala!
Kul svep :)
//Jacob
Citat från: yngrot skrivet 15 november 2011, 13:14:56 PM
Roligt med lite annorlunda. Undra om Van-Hool 24m funkar bättre än de som rullar i Gbg ??
Tror att dom fungera bra, när jag var där så var 25 av 27 ute och rullade.
//Niclas
Citat från: yngrot skrivet 15 november 2011, 13:14:56 PM
Roligt med lite annorlunda. Undra om Van-Hool 24m funkar bättre än de som rullar i Gbg ??
Är det några större problem med 24m här i GBG?
Trevligt, man har själv varit där
//Fredrik
Citat från: Kristian skrivet 15 november 2011, 10:27:56 AM
(http://i187.photobucket.com/albums/x287/Krille400/Liten_buss.jpg)
"Hart voor de klant" betyder "Hjärta för kunden", inte "Hjärta för klanten". ;)
Av dessa små har GVU 4 st. 4451-54.
Dessutom ägs GVU sedan Connexxion sedan 2007.
//Niclas
Citat från: Niclas Rosenius skrivet 15 november 2011, 19:35:16 PM
Av dessa små har GVU 4 st. 4451-54.
Dessutom ägs GVU sedan Connexxion sedan 2007.
//Niclas
Så pass. Jag var sugen på att provåka en av krabaterna men vågade inte, har noll koll på hur linjerna går i Utrecht och hittade inte heller några linjekartor. Sneltramen var mitt huvudsakliga utflyktsmål.
Citat från: danneh skrivet 15 november 2011, 18:10:10 PM
Är det några större problem med 24m här i GBG?
Om vi säger så här de är byggda i Säffle ... så räcker väl det rätt långt ??? De nya har problem med att luften inte räcker till dörröppning ..
Tycker personligen bussarna från Säffle går bättre än många andra bussar här i stan.. Men ja, dörrproblemen har man märkt av.
Men, back to topic nu! Trevliga bilder! Tråkigt att de finns så få Van Hool stadsbussar i Sverige bara.
Van Hool har väl inte direkt marknadsfört sig i Sverige heller .. har en känsla av att priset skulle bli högt
Citat från: yngrot skrivet 16 november 2011, 12:49:57 PM
Van Hool har väl inte direkt marknadsfört sig i Sverige heller .. har en känsla av att priset skulle bli högt
Kan va den troliga anledning plus att man har en viss begränsad kapacitet i tillverkningen så man främjar sina "hemma-marknader" först och främst.
//Niclas
Underlättar ju inte heller med den korta tiden mellan anbud och trafikstart vi har