Det blir i kväll ett antal röda SL-bussar. Sista avsnittet kommer att ägnas åt SL-bussar i annan färg än rött.
MDW326 på någon form av beställning eller sightseeing.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10629_.jpg)
KFO089. Ännu kan man se CR111-or i SL-trafiken.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10630_.jpg)
Två H17 vid Waldemarsudde. Har tyvärr inte noterat numren.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10631_.jpg)
KGG017.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10632_.jpg)
GEE616.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10633_.jpg)
CSN598.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10634_.jpg)
LGC164.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10640_.jpg)
GJX131.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10641_.jpg)
Mycket trevlig Staffan :)
// Niclas
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 11 november 2011, 16:55:20 PM
LGC164.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10640_.jpg)
Kan någon berätta för oss som är lite yngre vilken sträckning 41:an hade?
Citat från: Carl Eric skrivet 11 november 2011, 21:16:49 PM
Kan någon berätta för oss som är lite yngre vilken sträckning 41:an hade?
Stadshagen-Fleminggatan-Kungsbron-Kungsgatan-Sturegatan-Karlavägen-Sibyllegatan-Valhallavägen-Lindarängsvägen-Tegeluddsvägen-Sandhamnsgatan-Tegeluddsvägen-Värtavägen.
Under en period körde vi (Fleminggatan)-Barnhusbron-Nbt-Vasagatan-(Kungsgatan)
Här är en karta på Spårvägsmuséets hemsida, där 41:ans sträckning var via Barnhusbron http://media.sparvagsmuseet.se/kartor/Karta_1986_1987_staden/1986_1987_staden.html (http://media.sparvagsmuseet.se/kartor/Karta_1986_1987_staden/1986_1987_staden.html). Jag har förstått det som att 41:an och 57:an lades ner i samband med att dagens stomlinje 1 startade. Jag har en liten följdfråga till Carl Erics fråga: Är det någon som vet viken linjesträckning som 57:an hade? Har ett minne av 57:an kan ha gått till Essingeöarna, men det är blandat med gissning, då jag ser att 41:an gick till krokarna kring Frihamnen. Kopplar även 57:an till Essingeöarna p.g.a. att 56:an verkar ha gått till Essingeöarna back in the 80's... Mycket tacksam för svar! :)
Staffan:
Ett stort tack för alla dom historiska och fina bilderna du lägger ut! :)
57:an gick Fridhemsplan-Stora Essingen (kördes motsolsvarv på Stora Essingen till skillnad från linje 56 som vände likt dagens linje 1). Under morgonrusningen förlängdes turerna till Karlbergs station.