(http://img213.imageshack.us/img213/2961/img3511r.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/213/img3511r.jpg/)
(http://img683.imageshack.us/img683/80/img3515tt.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/683/img3515tt.jpg/)
MAN - helt klart snyggaste bussen! ;D
Så sant så.
Hur var historien med framdörrarna på dessa? Vill minnas att den ena av framdörrarna är låst? Stämmer det? Tror det har diskuterats här förut men kunde inte hitta.
Var det inte så att man kunde välja om man bara ville öppna den ena eller båda dörrarna fram?
Citat från: Bussfanatikern skrivet 10 november 2011, 01:05:56 AM
Var det inte så att man kunde välja om man bara ville öppna den ena eller båda dörrarna fram?
En treläges strömbrytare för öppning av främre, båda eller bakre dörrhalvan sitter iaf strax ovanför dörrknapparna på Setras NF-modeller (låggolvare) med dubbla framdörrar.
(http://i525.photobucket.com/albums/cc337/Verspieder/Kortrijk2011/Setra_NF_1.jpg)
(http://i525.photobucket.com/albums/cc337/Verspieder/Kortrijk2011/Setra_NF_2.jpg)
Svart treläges strömbrytare: Redan beskriven ovan.
Vänster rund röd knapp: Öppning och stängning av de förvalda framdörrarna.
Höger rund röd knapp: Öppning och stängning av alla bakdörrar.
Den knappen med val av framdörr är väl standard fanns på de MAN som kom till Borås 2004
Jo, det finns mycket riktigt en extra knapp som avgör om båda dörrarna ska öppnas eller bara den främre. Dörröppning sker med den "vanliga" knappen.