Hej !
Ska bolaget helt sluta med sin linjetrafik, när och varför ??
På blocket.se annonseras bussar ut till försäljning.
Mvh Peter Ö
Citat från: Peter Öden skrivet 09 november 2011, 07:34:30 AM
Hej !
Ska bolaget helt sluta med sin linjetrafik, när och varför ??
På blocket.se annonseras bussar ut till försäljning.
Mvh Peter Ö
Olssons Buss linje inom Trafikområde Everöd med två bussar vanns i upphandling av Veolia. Trafikstart 1 oktober 2012. Olssons har tre bussar för linjetrafik varav en i reserv. En höggolv och två lågentré. Att Olssons förlorade beror mycket på att de inte uppfyllde Skånetrafikens krav på en minsta årsomsättning för att få lägga bud. De skulle också fått problem med kravet på biogas.
Underentreprenör åt Veolia?
Sista turen i Kristianstadsbladet
Sista turen – efter 89 år (http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1589541/Sista-turen---efter-89-ar.html)
Varför sluta nu? 1/10 2012 är inte än...
//Bussmicke (www.bussmicke.se)
Hej!
Är det inte en konstig regel "minsta årsomsättning"? Företaget måste vara seriöst och välskött om de klarat av att driva linjen i 89 år, oavsett branch så känns det som att långsiktighet är viktigare än omsättning men det är väl tyvärr åt det hållet det går i många versamheter upphandlade under Lou. Beställarna vill ha stora aktörer som entreprenörer.
Det har med de stora investeringar som krävs i dagens avtal, jag är tveksam om Olsson:s överhuvudtaget skulle ha varit intresserade att lägga ett bud på trafiken även om detta omsättningskrav inte fanns.
Även som underentreprenör hade man fått investera i nya gasbussar och avkastningen hade nog blivit bättre om man satt in dessa pengar på ett ICA kort istället.
Ytterligare ett problem med gasbussar som ställer till det för små en o tvåbussåkare är att det aldrig går att få ekonomi i gastankningsanläggningar för typ 2 bussar.
Varför sluta nästan ett år i förtid?
//Bussmicke (www.bussmicke.se)