De bilder jag tog i Borås och som jag visade i förra avsnittet togs strax före klockan 08.00 på morgonen. Klockan 07.56 satt jag på tåget till Göteborg, där jag tillbringade fyra timmar innan jag fortsatte hem till Jordbro.
OGY705 började som Säröbussarna 51 och kom till Linjebuss i augusti 1991 när de köpte Säröbussarna.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10544_.jpg)
ARN443
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10545_.jpg)
NPZ942 lackerad för GLAB:s Öckeröbussarna.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10546_.jpg)
GRT611
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10547_.jpg)
DTA992
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10548_.jpg)
NRE974
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10549_.jpg)
Tack för dessa bilder Staffan.
Ja det var tider det när det var riktiga vagnar i Gbg och lacken mumma ;D
Ja GL-lacken var helt klart görsnygg med alla dess olika färger i fronten. Men varför hade GS-bussar en keps ovanför framrutan. På vissa modeller gjorde det knappast bussen snyggare.
För solen skulle jag tro dom hade keps på bussen.
Ahh, Den Riktiga bussterminalen, den nuvvarande är ju bara tråkig. Det enda som e bra är väntmöjligheterna inomhus.
Va? Fanns det ett Hotell Ekoxen även i Göteborg? Och keps mot solen? Vilken sol? Nä, nu var jag drastisk. Det är ju inte Borås det handlar om... ;)
M.v.h.
Ola