(http://i754.photobucket.com/albums/xx185/RML2553/4586518Hab-B.jpg)
DKO 186 - SL H44 4586 Volvo B58 / Hägglunds (1971).
Den kommande avstängningen av tunnelbanan på sträckan Hallonbergen - Akalla under instundande veckoslut påminde mig om denna bild från en avsevärt rymligare hallonbergsterminal än dagens.
Linje 518, Hallonbergen-Akalla, inrättades 1.9.1975 och kördes fram till dess att tunnelbana togs i bruk på samma sträcka.
Promenerade f.ö. förbi Kymlinge, ute i Järvaskogen, härom veckan och konstaterade att här kan man nå banan med gummihjulsfordon för leveranser av materiel och maskiner. Fast vägarna klarar nog inga tyngre ekipage.
Det där var trevliga ledvagnar att köra fick äran när jag började i
Råsta 1976.
/Affe
Tråden har delats. De inlägg som kom att handla om "t-banespökstationen" Kymlinge återfinns på länken nedan.
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=49034.0
Var hamnade 4586 ?
När jag var på Råsta så kommer jag inte ihåg någon vagn med extraljus i stötfångaren.
/Lennart
Råsta 3766 -83 till -88
Citat från: groenis skrivet 05 november 2011, 02:48:10 AM
Var hamnade 4586 ?
När jag var på Råsta så kommer jag inte ihåg någon vagn med extraljus i stötfångaren.
/Lennart
Råsta 3766 -83 till -88
Enligt SvOf:s skrift SLs bussar 1987 så fanns 4586 ännu kvar i Råsta då, men extraljusen var säkert sedan länge bortrationaliserade.
Mvh /H.