Så kom vi då hem från Tyskland men det var nära att vi blivit kvar i Helsingör eftersom färjan Tycho Brahe hade havererat och det var den enda tågfärjan på linjen då. Aurora af Helsingborg skulle dock officiellt tas i bruk några dagar senare och nu fick hon rycka in i förtid och ersätta Tycho. Så med en rejäl försening kom vi i alla fall hem. Allt luktade nytt på färjan och det var mycket som fortfarande inte fungerade. Natten mot den 5 april 1992 var alltså första gången som Aurora af Helsingborg gick i passagerartrafik. Det står säkert ett annat datum i de flesta dokument om henne.
Den 8 april besökte jag Karlskrona för att göra reportage om Kustpilen, som just satts i trafik. Men som vanligt blev det lite tid över till vanlig bussfotografering också.
Först en militärbuss som av allt att döma tidigare varit stadsbuss i Karlskrona. Frågan är bara vilken.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10506_.jpg)
OLG583
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10507_.jpg)
PCO045
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10508_.jpg)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10509_.jpg)
MDC745
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10510_.jpg)
DDP092
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10511_.jpg)
Orion II var fin i den lacken :)
Inte var det vackert med den röda färgen på dörrarna. :(
Citat från: Nicklas Vasa skrivet 30 oktober 2011, 21:49:47 PM
Inte var det vackert med den röda färgen på dörrarna. :(
nä, lika osnyggt som på Alpusen :/
Men överlag trevligare än idag..