Buss-Snack

Allmänna bussforum => Busstrafik => Ämnet startat av: Erling.L skrivet 27 oktober 2011, 20:21:06 PM

Titel: nettbuss påvisar att reglerna e för hårda
Skrivet av: Erling.L skrivet 27 oktober 2011, 20:21:06 PM

kan man la tolka det som

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.760246-harda-regler-uppror-bussbolag (http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.760246-harda-regler-uppror-bussbolag)
Titel: SV: nettbuss påvisar att reglerna e för hårda
Skrivet av: homer skrivet 27 oktober 2011, 21:11:58 PM
lite mer sunt förnuft
Titel: SV: nettbuss påvisar att reglerna e för hårda
Skrivet av: Robert T skrivet 27 oktober 2011, 21:13:04 PM
Det som är konstigt är ju att reglerna verkar gälla enbart i Västtrafiks område.  ::)
Titel: SV: nettbuss påvisar att reglerna e för hårda
Skrivet av: yngrot skrivet 29 oktober 2011, 10:53:06 AM
Polisen är som hökar här nere på alla bussar.
Titel: SV: nettbuss påvisar att reglerna e för hårda
Skrivet av: Mittlinje skrivet 29 oktober 2011, 15:06:47 PM
"– Reglerna är så hårda att det i praktiken inte går att utföra busstrafik i Sverige, säger Magnusson. Visst skall vi byta defekta lampor och åtgärda klämskydd som krånglar men det är orimligt att en droppe olja på motorn innebär körförbud."

Frågan är hur man lyckas uppnå trafik utan en droppe olja på motorn i Tyskland? Erfarenheten säger mig att problem med detta verkligen innebär problem ifall man råkar ut för kontroll i det landet. Landet med de renaste verkstäderna i världen? Klinker/kakel på golv och väggar - skinande rent när verkstadspersonalen går hem kl 16:00. Så rent som det är i verkstaden i Tyskland är det sällan i en svensk buss? Trolgien är problemet att svenska arbetsgivare inte vill släppa till tid?