Inte riktigt säker på årtalet men tror jag tog dessa 1991...
(http://farm7.static.flickr.com/6043/6266864463_6197ecefaa_b.jpg)
H22 6022 och H24 6111.
(http://farm7.static.flickr.com/6111/6266863915_a0027f51d9_b.jpg)
H3 6298, H22 6438 och f.d. demovagnen H22 6060.
Inte riktigt säker på årtalet men tror jag tog dessa 1991...
H22 6022 och H24 6111.
H3 6298, H22 6438 och f.d. demovagnen H22 6060.
[/quote]
Vadå demovagn?
6060 erhöll "släpet" från H22 5937, året efter att bilden vi ser togs. Sen hade 6060 motor med insprutningsomställare. Lär ha gått aningen bättre än övriga H22.
/Peter
Citat från: Peter Rost skrivet 22 oktober 2011, 21:57:03 PM
6060 erhöll "släpet" från H22 5937, året efter att bilden vi ser togs. Sen hade 6060 motor med insprutningsomställare. Lär ha gått aningen bättre än övriga H22.
/Peter
Nja, intercoolermotor stämmer. Och Volvo använde den ett kort tag som demovagn innan den hamnade hos SL (Handengaraget).
Men det där med släpet var Södertäljevagnen 6260 ;).
Visst var det så! :) Har forskat lite: 5937 smällde med Wasatrafik 462 i Jordbro 1987. Släpet från 5937 byggdes ihop med framdelen på 6260 tre år senare.
/Peter
Hej!
H22 6060 var väl även den första H22:an till SL med den svarta plastfronten.
6060 avvek från gängse design genom den svarta stötfångaren samt det svartlackerade partiet under vindrutan.
Man skymtar även på bilden att den diagonala färgdelningen ner mot framdörren har vad som kan beskrivas som ett "trappsteg".
Det anas som en röd prick bakom vänstra framhörnet på den bredvidstående H22 6438.
6060 var en särling på många sätt.
mvh K R