Buss-Snack

Busshistoriska forum => Ämnen äldre än 30 år => Ämnet startat av: Gunnar D skrivet 17 oktober 2011, 15:55:13 PM

Titel: H34 Leyland - ett gränsfall
Skrivet av: Gunnar D skrivet 17 oktober 2011, 15:55:13 PM
(http://i601.photobucket.com/albums/tt93/GunnarD_photo/H34Gup21juli70Web.jpg)

Uppmärksamheten efter Dagen H var väl inte på topp - man slappnade av.
Jag hade länge tumregeln att Hammarby hade H34 på "300-talet" medan Söder hade de på "400-talet". I varje fall i till någongång i mitten av 70-talet. Men nyligen har jag fått en uppgift som säger att Hyh hade 74301-74390 och Söh hade 74391-74500. Någon som kan reda ut detta?
Här ses "gränsfallet" 74391 vid Gullmarsplan den 21 juli 1970. Hammarby eller Södervagn?

Mvh Gunnar
Titel: SV: H34 Leyland - ett gränsfall
Skrivet av: Mr G skrivet 17 oktober 2011, 16:18:51 PM
Jag lärde mig tidigt, också bekräftat av empiriska studier, att Hammarbys H34:or var A74301-A74390, och utifrån detta skulle i så fall 190 tur 1 ha körts med en Södervagn denna dag.
Titel: SV: H34 Leyland - ett gränsfall
Skrivet av: Peter Rost skrivet 17 oktober 2011, 19:34:18 PM
Tack för en mycket trevlig bild! 190 var min "hemmalinje" vid fototillfället.

/Peter
Titel: SV: H34 Leyland - ett gränsfall
Skrivet av: Hasse L skrivet 17 oktober 2011, 22:34:06 PM
Gränsen gick väl länge mellan 395 - 396?

/H.
Titel: SV: H34 Leyland - ett gränsfall
Skrivet av: Gunnar D skrivet 18 oktober 2011, 07:49:38 AM
Citat från: Hobgoblin skrivet 17 oktober 2011, 22:34:06 PM
Gränsen gick väl länge mellan 395 - 396?

/H.

Intressant, skulle kunna förklara en del!

/Gunnar