I o m att Veolias kusttrafik nu koncentrerats till "norra omloppet" och de sista dubbeldäckarna i den äldre designen ställts av så blir det en sista sammanställning över vagnparken (på ett tag i alla fall). Fortfarande finns chansen att köpa en van Hool-dubbeldäckare hos Bus Trade Center!
Nya bussar
3036-3041 67+1 pass
3042-3056 55+1 pass, godsrum
3036 RBM664
3037 RBN361
3038 RBY331
3039 RBW985
3040 RBZ739
3041 RCB649
3042 WZE152
3043 RCE193
3044 RCG409
3045 RCP829
3046 BDE971
3047 RCR604
3048 SPE580
3049 RCR652
3050 KFM526
3051 RCT856
3052 RCX826
3053 WBO225
3054 RCZ553
3055 SRN277
3056 DEJ531
Beg bussar som fått nya designen:
3004 STE865
3010 SRS385
3018 SRS358
3020 SRS688
Övriga beg bussar
2258 STY865 Vit och stripad för egentrafik Umeå-Sundsvall
2259 STY856 Vit och stripad för egentrafik Umeå-Sundsvall
2355 XRZ099 (gamla Norrlandskusten-målningen)
2356 XRZ079 (gamla Norrlandskusten-målningen)
Slopade bussar:
(2098 BPG012) Lund/Fleet 100802, Bus Trade Center 100915, privatperson, Avesta 100916
2216 KWM874 - Lund fleet 110321(avst 110322)
2218 JKL933 - Lund fleet 110330(avst 110331)
2219 OEP893 - Veolia Örnsköldsvik 110217
2224 SEJ670 - Lund fleet 110321(avst 110322)
2225 SEJ559 - Lund fleet 110321(avst 110322)
2267 SZK898 - Lund fleet 110217(avst 110218)(>åter i trafik 110314(Veolia Umeå)) - Bus Trade Center 110414
2268 SZK886 - Bus Trade Center 110414
2269 SZK790 - Bus Trade Center 110414
2270 SZK802 - Veolia Boden 110217
2282 TSY394 - Lund fleet 110128 - utleasad Ceris Resor AB, Timrå 110203-0314 - Veolia Kramfors 110314
2284 TSY382 - Granbergs Buss AB, Älvsbyn 110311
(2306 UGL506) Veolia Boden 100816
3000 SSS034 - Bus Trade Center 110928
3001 SSS028 - Veolia Växjö 110303
3002 STE874 - Veolia Växjö 110204(G-lack)
3003 STE868 - Bus Trade Center 110922
3005 STE856 - avställd 111013
3006 STE853 - Veolia Växjö 110127
3007 STE841 - Bus Trade Center 110928
3008 STE838 - avställd 111013
3009 STE829 - Bus Trade Center 110928
3011 SRS451 - Bus Trade Center 110414
3012 SRS469 - Lund fleet 110217(avst 110218) Rockmåsen AB, Kungsbacka 110325(orkesterbuss Arvingarna)
3013 SRS382 - Bus Trade Center 110928
3014 SRS415 - Bus Trade Center 110414
3015 SRS406 - Bus Trade Center 110928
3016 SRS394 - avställd 111013
3017 SRS364 - avställd 101123 - Lund fleet 110321
3019 SRS691 - Lund fleet 110321(avst 110322)
3021 SSS052 - avställd 101228
3022 SSS085 - Bus Trade Center 110921
3023 SSS055 - Bus Trade Center 110414
3024 SSS049 - Bus Trade Center 110928
3025 SSS046 - Enjoy Music Sweden HB, Rydsgård 110414
3026 SSS040 - Bus Trade Center 110301 - Junior&Company i Stockholm AB, Spånga 110405
3027 SSS037 - Bus Trade Center 110928
3028 SCM643 - avställd 110131 - Lund fleet 110128 - Bus Trade Center 110217 - Topmod HB, Billeberga 110308
Tack för info. Har sparat den både i datorn och telefonen nu så kanske infon finns när jag behöver den nästa gång.
/Jona
Veolia 2278 passerade idag ned mot centrum i Östersund,
vet någon var den var på väg?
Jag hann aldrig se om det var passagerare i den.
Det var vid 13-tiden.
Även en Boströms passerade, där hann jag inte notera
annat än att den var ovanligt ljust dekalerad.
De kom visserligen ned på den s.k Stuguvägen.
Jag tror att Veolia 2304 (Granbergs 71) också fortfarande rullar på den egna trafiken
Citat från: swedebear skrivet 16 oktober 2011, 22:30:03 PM
Jag tror att Veolia 2304 (Granbergs 71) också fortfarande rullar på den egna trafiken
Tillhör ej längre Granbergs utan sedan i mars Veolia Ö-vik och används som skol- och beställningsbuss, dvs inte i E4-trafiken. Granbergs Buss lejs däremot fortfarande in i ett par förstärkningomlopp på linje 100(norr), där används bl a fd Veolia 2284/TSY382.
(http://i1121.photobucket.com/albums/l515/RoggaBoy/10cb16e5.jpg)
Bjussar på en bild på en buss som gått på Linje 12, som inte var i sitt bästa skick. Bilen bakom rullade efter bussen hela vägen och tur var väl de då det blev en hel del stopp, som tex på Tegsbron med lång kö som följd och sedan vid infarten till Tankvägen på Teg.
Varför man inte tog bärgarn till detta uppdrag förstår jag inte eftersom tom en traktor hade kunnat köra om bussen, om möjlighet funnits. Tur det inte var i rusningstrafik.
Citat från: RoggaBoy skrivet 17 oktober 2011, 12:33:27 PM
(http://i1121.photobucket.com/albums/l515/RoggaBoy/10cb16e5.jpg)
Bjussar på en bild på en buss som gått på Linje 12, som inte var i sitt bästa skick. Bilen bakom rullade efter bussen hela vägen och tur var väl de då det blev en hel del stopp, som tex på Tegsbron med lång kö som följd och sedan vid infarten till Tankvägen på Teg.
Varför man inte tog bärgarn till detta uppdrag förstår jag inte eftersom tom en traktor hade kunnat köra om bussen, om möjlighet funnits. Tur det inte var i rusningstrafik.
kosnas fråga eller så att dem ansåg det inte nödvändligt. kanske inte heller fanns en (tung) bärgare ledig...
Citat från: RoggaBoy skrivet 17 oktober 2011, 12:33:27 PM
Bjussar på en bild på en buss som gått på Linje 12, som inte var i sitt bästa skick. Bilen bakom rullade efter bussen hela vägen och tur var väl de då det blev en hel del stopp, som tex på Tegsbron med lång kö som följd och sedan vid infarten till Tankvägen på Teg.
Varför man inte tog bärgarn till detta uppdrag förstår jag inte eftersom tom en traktor hade kunnat köra om bussen, om möjlighet funnits. Tur det inte var i rusningstrafik.
Varför ska man beställa en bärgare för många tusenlappar (5-8 tkr) när bussen är körbar även om det går sakta.
Det har ju tagit ännu längre tid med bärgare och allt för o efterarbete som tillkommer :D
Åja, 2224-2225 är ju bussar som stått en längre tid och nu ska avyttras. Förmodligen var man på väg över Tegsbron till Wist för någon åtgärd.
Den vagnpark Veolia nu använder sig av är ju väldigt fräsch, och med färre inblandande(både personal och fordon) blir det säkert lättare att hålla materielen i skick framgent också.
Citat från: Greger Larsson skrivet 17 oktober 2011, 21:58:12 PM
Åja, 2224-2225 är ju bussar som stått en längre tid och nu ska avyttras. Förmodligen var man på väg över Tegsbron till Wist för någon åtgärd.
Den vagnpark Veolia nu använder sig av är ju väldigt fräsch, och med färre inblandande(både personal och fordon) blir det säkert lättare att hålla materielen i skick framgent också.
Bara en tomkörning, eller snarare flytt av redan avförd individ således? Tack för klargörandet! :)