Tredje lacken på tre år, inte helt vanligt då det gäller Keolis/Busslink...
(http://img43.imageshack.us/img43/8643/busslink12671.jpg)
Varför flyttades den fr. haninge???
Vacker är ordet, även om jag inte tycker så mycket om de nyare Säffle.
Det är bara att tacka och ta emot när man idag hittar ställen att placera ut dessa B12MA-bussar på. SL:s lågentrékrav gör att det gäller att hitta andra körningar åt dessa rätt unga normalgolvsleder (bl.a årsmodell 2003-2008), främst i grannlänen runt Mälaren. Lättare för Nobina som verkar kunna köra dem i UL-trafik under första delen av det nya UL-avtalet, men kanske svårare för Keolis och framför allt för KR Trafiks liknande bussar.
Det vore ju trist om många av dessa bussar skulle behöva tvingas skrotas ut på Hölöskroten i förtid, pga alltför många lågentrékrav. Bättre att de får rulla vidare i några år till på andra håll.
Så bilden blir man glad av att se. :)
Det är ju Sverige vi talar om, här ska det ju följas EU slaviskt och gärna med lite egna tolkningar..
Tacka vet jag Finland..
Vart gick den innan handen?
Citat från: Menzies skrivet 14 oktober 2011, 00:16:22 AM
Vart gick den innan handen?
Nyköping/Trosa. Minns ej vilken av dem,.
Härligt! Då har Odensbacken numera 3 ledvagnar! Samtliga nylackerade och rengjorda bränslesystem. Så att de kan köra på RME. Samt att alla dessa, har fått en rullstolslift inbyggd! Helt enligt THM:s Krav. 8)
Underbara bussar, att skrota de i förtid vore ett stort svek mot resenärerna.
Citat från: Ersa skrivet 13 oktober 2011, 23:40:47 PM
Det är bara att tacka och ta emot när man idag hittar ställen att placera ut dessa B12MA-bussar på. SL:s lågentrékrav gör att det gäller att hitta andra körningar åt dessa rätt unga normalgolvsleder (bl.a årsmodell 2003-2008), främst i grannlänen runt Mälaren. Lättare för Nobina som verkar kunna köra dem i UL-trafik under första delen av det nya UL-avtalet, men kanske svårare för Keolis och framför allt för KR Trafiks liknande bussar.
Det vore ju trist om många av dessa bussar skulle behöva tvingas skrotas ut på Hölöskroten i förtid, pga alltför många lågentrékrav. Bättre att de får rulla vidare i några år till på andra håll.
Så bilden blir man glad av att se. :)
Det har sagts att just dessa vagnar (1255-1267) skulle få rulla några år till i SL trafik då de har rullstolslyft. Hade man inte fått det är det nog tveksamt om man kostat på dem en ommålning. Å andra sidan var det nog just rullstolslyften som gjorde dem till en bra kandidat att flytta till Odensbacken när man behövde en vagn till där.
/Måns