...som jag refererade om i våras.
I diskussionen då konstaterades att blåbussar på denna linje får förekomma/Ulf
(http://i224.photobucket.com/albums/dd78/ulfberlin/Album%20fr%2010-03/P1210295.jpg)
Här kommer 5373(och 7004)vid Djurgårdsbron på kvällen 18 juni i år.
Snyggt fångat!
Stockholms Spårvägar har inget färgkrav, när de beställer extra- eller ersättningstrafik.
/Ted
Blå bussar på spårersättningstrafik torde ju vara det normala, då de blå stombusslinjerna ju planerats enligt principen "tänk spårtrafik, kör buss". Alltså torde all spårtrafik i Stockholm redan räknas som "blå trafik".
Det är snarare märkligt att röda matarbussar med stadsbussinredning kan få ersätta spårtrafik där tågen är mycket bekvämare. Eller att ha lågentrékrav för bussar på t.ex Roslagsbaneersättningen där inte ens tågen har lågentré.
Citat från: Ted S skrivet 28 september 2011, 22:36:23 PM
Stockholms Spårvägar har inget färgkrav, när de beställer extra- eller ersättningstrafik.
/Ted
Måhända men det är ju SL:s linje och trafik..
Citat från: Bussmicke skrivet 28 september 2011, 23:59:02 PM
Måhända men det är ju SL:s linje och trafik..
Ja och det normala fordonskravet är "stålhjul och låggolv", typ...
Citat från: JDS skrivet 29 september 2011, 00:16:34 AM
Ja och det normala fordonskravet är "stålhjul och låggolv", typ...
Tänkte på den ersättande trafiken..
Citat från: Traesk skrivet 28 september 2011, 22:20:38 PM
Snyggt fångat!
Tack.
Ibland har man lite ovanligt på en kvällspromenad efter jobbet./Ulf
Bara att gratulera.
Citat från: Ersa skrivet 28 september 2011, 22:53:59 PM
Det är snarare märkligt att röda matarbussar med stadsbussinredning kan få ersätta spårtrafik där tågen är mycket bekvämare. Eller att ha lågentrékrav för bussar på t.ex Roslagsbaneersättningen där inte ens tågen har lågentré.
Jag tror att de flesta resenärer är glad för att de kommer fram om det skulle strula på järnvägen, då spelar det nog inte så stor roll vad de får åka...
Citat från: Carl Eric skrivet 29 september 2011, 14:27:47 PM
Jag tror att de flesta resenärer är glad för att de kommer fram om det skulle strula på järnvägen, då spelar det nog inte så stor roll vad de får åka...
Ja, det ska ju mycket till innan den genomsnittlige SL-resenären börjar ha några åsikter på kvaliteten. Man bara åker och accepterar det man får. Låggolv och buller fyra timmar/arbetsdag? Jajamen, det blir bra! :-X
Till skillnad mot resenärerna i Stockholms grannlän som ofta har högre krav på kvalitet, och även kan acceptera ett månadskort på över 800 kr för att få riktig kvalitet.