Först ett av Sveriges vanligaste flygplan, och så ett utländskt. 
(http://i1182.photobucket.com/albums/x447/Mikeys-bilder/DSC_0110-PS.jpg)
(http://i1182.photobucket.com/albums/x447/Mikeys-bilder/DSC_0158-PS.jpg)
			
			
			
				Tackar för dessa bilder, sånt gillar vi.
			
			
			
			
			
				Fina bilder. Qatarkärran är dock en Airbus 330-200.  :)
			
			
			
				Och ett stycke 737-500
			
			
			
				Riktigt snygga bilder med härliga färger!  :)
			
			
			
				737-700
			
			
			
				Hvilke reg-nr har Boeing 737-783WL?.
			
			
			
				Jag hävdar fortfarande att det är en 500...
			
			
			
				Menzies : Derfor efterlyser jeg også den omtalte fly reg-nr for at være på den sikker side.
De 737-500 som SAS har nu har de overtaget fra Braathens.
			
			
			
				Citat från: Menzies skrivet 27 september 2011, 12:10:29 PM
Jag hävdar fortfarande att det är en 500...
500 finns inte med winglets, utan enbart på 700, 800 och 900-modellerna.
			
 
			
			
				Efter att ha kollat på playback på www.flightradar24.com (http://www.flightradar24.com) och jämfört med EXIF:en så är det denna maskin som dyker upp på skärmen..
(http://hem.bredband.net/b101171/SAS.jpg)
			
			
			
				Registreringsnumret på SAS-kärran är LN-RNW, flight SK1830. 
Att sedan Qatarplanet var en Airbus är något jag helt missade, och det ber jag om ursäkt för. Jag borde ha gjort lite mer research innan jag publicerade tråden :-[
			
			
			
				Citat från: Mikey skrivet 27 september 2011, 16:09:27 PM
Registreringsnumret på SAS-kärran är LN-RNW, flight SK1830. 
Tak for oplysninger. Så er det den nyeste B737 hos SAS som jeg kender til.
Den hedder Granmar Viking. 
			
 
			
			
				Citat från: Mikey skrivet 27 september 2011, 16:09:27 PM
Registreringsnumret på SAS-kärran är LN-RNW, flight SK1830. 
Att sedan Qatarplanet var en Airbus är något jag helt missade, och det ber jag om ursäkt för. Jag borde ha gjort lite mer research innan jag publicerade tråden :-[
Inget att be om ursäkt för. Man kan ju inte ha koll på allt och ett forum som detta är ju ett utmärkt ställe att lära av varandra.  :)
			
 
			
			
				Citat från: Fredde_J skrivet 27 september 2011, 13:12:09 PM
500 finns inte med winglets, utan enbart på 700, 800 och 900-modellerna.
Jodå, winglets finns som såkallad "retro-fit" till -300, -400 och -500 också, men det är inte så vanligt, Norwegian har gjort det på några -300.