På måndag ska ju Hagsätrabanan öppnas igen, så lite bilder därifrån skadar ju aldrig.
(http://www.l8s.se/2011_09_23_001.jpg)
Plattformen Hagsätra, rullbandet är borta, men man har fått hiss.
(http://www.l8s.se/2011_09_23_002.jpg)
Var där med 9200 och vagnar, för att lossa en container som ska användas som kopplingskiosk.
(http://www.l8s.se/2011_09_23_003.jpg)
Mellan Hagsätra - Rågsved, alla broar är fixade.
(http://www.l8s.se/2011_09_23_004.jpg)
Rågsved, konsten är inte uppsatt ännu.
(http://www.l8s.se/2011_09_23_005.jpg)
Omkörd av ersättningsbuss mellan Rågsved - Högdalen.
(http://www.l8s.se/2011_09_23_006.jpg)
Högdalens station.
(http://www.l8s.se/2011_09_23_007.jpg)
Bandhagen passeras.
(http://www.l8s.se/2011_09_23_008.jpg)
Mellan Bandhagen - Stureby har nya växlar lagts in.
(http://www.l8s.se/2011_09_23_009.jpg)
Stureby.
(http://www.l8s.se/2011_09_23_010.jpg)
Växeln är borta mellan Stureby - Svedmyra, samt det blir 70 km här igen.
(http://www.l8s.se/2011_09_23_011.jpg)
Svedmyra.
(http://www.l8s.se/2011_09_23_012.jpg)
Nya växlar mellan Svedmyra - Sockenplan, samt även ny likriktrarstation.
(http://www.l8s.se/2011_09_23_013.jpg)
Lämnar Sockenplan mot Enskede gård.
(http://www.l8s.se/2011_09_23_014.jpg)
Ny växel inlagd mellan Enskede gård - Globen.
(http://www.l8s.se/2011_09_23_015.jpg)
Infart Globen.
Den tillfälliga plattformen vid Gullmarsplan börjar rivas i natt som kommer och på söndag eftermiddag ska den vara borta så man kan köra provtåg där.
Micke
			
			
			
				Tack för intressanta bilder. Alltid kul att få en glimt bakom kulisserna. 
			
			
			
				jo, intressant. Bodde vid Stureby som liten. Det fanns ett vändspår mellan Stureby och bron över Örbyleden förr i tiden. Eller finns det kvar fortfarande?
			
			
			
				Citat från: Björn Forslund skrivet 26 september 2011, 10:32:57 AM
jo, intressant. Bodde vid Stureby som liten. Det fanns ett vändspår mellan Stureby och bron över Örbyleden förr i tiden. Eller finns det kvar fortfarande?
Nej, det togs bort i slutet av 80-talet och ersattes med de övergångsväxlar som alltså också är borta nu. Lika bra är det, då man kunde höra tågen gå genom dessa växlar på långt avstånd vilket så småningom föranledde en hastighetsbegränsning till 40 km/h. Denna är tydligen borta nu, vilket ju är skönt. I stället har man dock lagt in övergångsväxlar mellan Svedmyra och Sockenplan, som rimligen lär komma att skapa minst lika mycket buller, och som dessutom ligger i kurva vilket lär innebära ganska täta byten av tunganordningar, så jag befarar att en hastighetsnedsättning förr eller senare uppkommer även där...