Det gick på den tiden direkt tåg från Karlskrona till Kalmar via Emmaboda. Till Kalmar kom jag för att uppleva en strålande eftermiddagssol. I januari står den lågt. Detta gör att en del bussar fått mycket bra färger medan andra bilder drabbats väl mycket av motljus. Men här åker allt med eftersom även motljusbilder har ett visst historiskt intresse.
MLN202
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10131_.jpg)
GXE379
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10132_.jpg)
JYX059
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10133_.jpg)
AER424
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10134_.jpg)
LUO226
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10135_.jpg)
OCH595
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10136_.jpg)
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 22 september 2011, 18:05:38 PM
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10135_.jpg)
Vad gjorde 2393 i Kalmar? Efter tiden i Norrköping-området så blev den väl förflyttad till Karlskrona-området, men här är den ju skyltad för trafik Kalmar-Öland...
Enligt mina noteringar gick 1511, 1566, 1567, 1644, 1653, 1911, 1927, 2194, 2195, 2393, 2394 och 2395 till Karlskrona, men inte en enda till Kalmar.
2393,2394,2395 flyttades till Kalmar 19890701 inte till Karlskrona
1511, 1566, 1567, 1644, 1653 gick till Karlskrona samma datum
Scaniorna 1911, 1927, 2194, 2195 till Växjö 19890701
Citat från: Bussföraren skrivet 23 september 2011, 03:47:14 AM
2393,2394,2395 flyttades till Kalmar 19890701 inte till Karlskrona
1511, 1566, 1567, 1644, 1653 gick till Karlskrona samma datum
Scaniorna 1911, 1927, 2194, 2195 till Växjö 19890701
Tack för svaret!
Men det gör mig lite besviken eftersom det betyder att SJ:s interna dokument som cirkulerade i depåerna innan flytten inte stämmer. Frågan är hur mycket mer som ändrades... :(
Citat från: Tommy P skrivet 23 september 2011, 08:03:30 AM
Tack för svaret!
Men det gör mig lite besviken eftersom det betyder att SJ:s interna dokument som cirkulerade i depåerna innan flytten inte stämmer. Frågan är hur mycket mer som ändrades... :(
Det var säkert rätt såtillvida att Karlskrona kan ha varit huvudort för Bussregionen där Kronoberg-Kalmar-Blekinge ingick men de innebar inte att alla bussarna stationerades på Regionkontoret ;D
Citat från: Bussföraren skrivet 23 september 2011, 09:05:15 AM
Det var säkert rätt såtillvida att Karlskrona kan ha varit huvudort för Bussregionen där Kronoberg-Kalmar-Blekinge ingick men de innebar inte att alla bussarna stationerades på Regionkontoret ;D
Men Kalmar (KaC) och Växjö (VÖ) var väl två egna regioner, inte tillhörde de Karlskrona (CK)?