Kors, vilken kombination:
www.fotobus.msk.ru/photo/525093/
Enligt SBH, VL 566, LPF446:
www.svenskbusshistoria.se/go?id=13183
Här en bild på bussen framifrån, det verkar vara varmt åt motorn :)
http://www.fotobus.msk.ru/photo/472109/ (http://www.fotobus.msk.ru/photo/472109/)
Hjulsidor minnsan. :D Verkar vara vanligt att man kör med öppna motorluckor, har sett flera bilder på denna modell med det fenomenet.
112 var väldigt välisolerad i motorutrymmet och ventilationen blev lite svag så de hade lätt för att gå varma. Även växellådan hade lätt för att gå varm när den fick se en motorväg.
Här är bussen mitt i trafiksmeten
http://s48.radikal.ru/i120/1109/99/dfa92d07ad19.jpg (http://s48.radikal.ru/i120/1109/99/dfa92d07ad19.jpg)
Minns att jag körde sönder en kylarslang på 1903 en gång, men det där vart ju bättre på 1150 vagnarna när turbon kom, dessa körde man ju med på motorvägen mellan Falun och Borlänge.
Citat från: Nicklas Vasa skrivet 13 september 2011, 16:21:18 PM
Kors, vilken kombination:
www.fotobus.msk.ru/photo/525093/
Enligt SBH, VL 566, LPF446:
www.svenskbusshistoria.se/go?id=13183
Stolar från en gammal Säffle i framdelen :-)
Frågan är om halvturiststolarna inte är VL orginal? klädseln liknar ju den VL och JB använde sig av.
!:a klass bak
3:e klass fram
;D
Hej!
Så här såg den ut 1986..
(http://i730.photobucket.com/albums/ww310/v-aros/IMG.jpg)
Foto gamla bussterminalen, Västerås
Mvh V-aros
Citat från: Lars skrivet 13 september 2011, 18:29:16 PM
112 var väldigt välisolerad i motorutrymmet och ventilationen blev lite svag så de hade lätt för att gå varma. Även växellådan hade lätt för att gå varm när den fick se en motorväg.
Här är bussen mitt i trafiksmeten
http://s48.radikal.ru/i120/1109/99/dfa92d07ad19.jpg (http://s48.radikal.ru/i120/1109/99/dfa92d07ad19.jpg)
Hej!
Det var vanligt att man tog bort luckorna under motorn, ofta var det så i Göteborg..
Citat från: Klaverdörr skrivet 17 september 2011, 17:09:34 PM
Hej!
Det var vanligt att man tog bort luckorna under motorn, ofta var det så i Göteborg..
Det gjorde dock motsatsen för ventilationen >:(
Luckorna togs bort i första hand för att förbättra montörernas arbetsmiljö och i andra hand för att undvika olyckor på stan, dock fick man större värmeproblem med dessa borta.
Vad gäller växellådorna var det de 4 stegade som inte tålde lika tuff behandling som de välbeprövade 2 stegade som i princip kunde stå timtal med Drive läget inkopplat och motorn på tomgång eller förhöjd sådan, GAV 762 lådan kapsejsade efter en kort stund med samma behandling.
Vad gällde 19 vagnarna så var ett stående problem hela deras livslängd att gången blev ryckig vid växling, detta blev också bättre på 1150 vagnarna.