(http://www.bussmicke.se/TEMP/Busslink_3308_SEP604_Stockholm_090827.JPG)
Åh, just det - dom ja... Är det inte denna modell som är Ersas favvo? ;D
Om inte så är det åtminstone min favvo! ;D :D
Och så här sorgliga ser flera av syskonen ut i dagsläget där de står uppställda i Katrineholm...
(http://peppen.jalbum.net/Svenska%20Bussar/Keolis-Busslink%20Sverige%20AB/33-serie/slides/Busslink_3307_SEP601_110814b.JPG)
Citat från: Andreas91 skrivet 07 september 2011, 01:07:47 AM
Åh, just det - dom ja... Är det inte denna modell som är Ersas favvo? ;D
Javisst. Fina grejer det där. Vill bl.a minnas en vinterjacka på galgen bakom helt indränkt i glykol pga läckage. Dörrbromsar som släppte på mitt- och drivaxeln, men inte på framaxeln vintertid, vilket resulterade i "fällkniv" och ställd tur. Motorluckor som åkte upp under färd och därmed fick tejpas med vävtejp. Ambulanser som stoppade bussar med blåljus då ambulansförarna aldrig förr sett luckor på bussar gå upp under färd.
Vad gör de Katrineholm? Varför är de alla inte redan nedmonterade i Hölö?
Citat från: Ersa skrivet 07 september 2011, 23:50:51 PM
Vad gör de Katrineholm? Varför är de alla inte redan nedmonterade i Hölö?
Finns de inte kvar i Eskilstuna också?
Citat från: AO skrivet 07 september 2011, 23:52:14 PM
Finns de inte kvar i Eskilstuna också?
Där går de väl i trafik i Veolias regi.
I Katrineholm är det skrot som står och skräpar. Ja, det är faktiskt framtida skrot (rätt term) då de är registrerade på AB Demonteringar i Hölö. Antagligen står de i Katrineholm för att ABDE inte har tid att hinna skrota alla bussar som rullar (bärgas) in konstant nu under åren 2010-2011.
Ja denna modellen är min favvo med i Malmö helt underbar buss åka i ;D
Jag som tolkade fel sorry. ;) Trodde du menade att det fanns B7LA i trafik i Katrineholm....
Men är ju lite speciellt att de som Eskilstuna har verkar funka.
Eskilstunas B7LA ska bytas ut nu till årsskiftet. Men även i Norrköping finns ett gäng sådana varav en , 834, tidigare rullade i Eskilstuna.
Citat från: Ersa skrivet 07 september 2011, 23:50:51 PM
Javisst. Fina grejer det där. Vill bl.a minnas en vinterjacka på galgen bakom helt indränkt i glykol pga läckage. Dörrbromsar som släppte på mitt- och drivaxeln, men inte på framaxeln vintertid, vilket resulterade i "fällkniv" och ställd tur. Motorluckor som åkte upp under färd och därmed fick tejpas med vävtejp. Ambulanser som stoppade bussar med blåljus då ambulansförarna aldrig förr sett luckor på bussar gå upp under färd.
Vad gör de Katrineholm? Varför är de alla inte redan nedmonterade i Hölö?
Jösses, det låter som rena rama katastrofbussar! :o Jag tror nog du märkte det, men berättar ändå att jag skrev med en stor portion ironi i mitt förra inlägg... :P 33xx-bussarna åkte jag aldrig i och det verkar inte som att jag missade något! ;)
Kanonbild, Micke! Påminn mig varför dessa 33-vagnar rullade, minnet sviktar...
Den här går ju uppenbarligen på fyran men det fanns väl även "förortsvagnar" i 33-serien.
Även vagnarna på bilderna är f.d. Veolia, 0828 resp. 0827 som rullade i Partille och på linje 240 (nu 24).
Jag saknar dem absolut inte! Skramliga med lösa delar, motor som nästan krävde hörselskydd om man satt bakom leden, stark diesel- och mögeldoft efter bara några år m.m.
//Jonas G