Hälften Kristian Larsson och hälften Uppsalabuss.
NAA259
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10005_.jpg)
OEK507
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10006_.jpg)
JZZ495
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10007_.jpg)
MWR043
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10008_.jpg)
KPO977
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10009_.jpg)
CFO539
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10010_.jpg)
JZZ495 var endast 10 månader gammal när bilden togs. Den gick i trafik hos Kristian Larsson ända fram till sommaren 2011, i hela 20 år!
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 06 september 2011, 18:14:52 PM
MWR043
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_10008_.jpg)
Hur många hade denna lackering? Tyckte om den i alla fall, kallade dessa för granhurrbussar :P
//Jacob
Citat från: Jacob skrivet 06 september 2011, 21:27:41 PM
Hur många hade denna lackering? Tyckte om den i alla fall, kallade dessa för granhurrbussar :P
//Jacob
Hej! Det var endast denna. Det var nog för att uppmärksamma att det var en provbuss med TAD-drift. Tror att det står för TryckAckumulatorDrift. 100-serien användes även på den tiden till "miljö"-/prov och lånebussar. Nr 101 MTE 989 Scania CN112 CL från 1987 hade intercooler.