Åkte med linje 652 Byle vsk-Norrtälje (via Harö) för ett par dagar sedan (närmare bestämt tisdag) och det var inte alls någon trevlig upplevelse. Tror att kanske 70% av bultar, muttrar och annat inredningstekniskt satt löst. Iof inget jätteovanligt på en halvgammal Säffle utan periodiskt underhåll... (lite vass nu?) men att stötdämpning/fjädring får vara så dålig att både resenärer och förare lyfter från sätet vid minsta lilla gupp i oljegruset (på andra axeln helt obefintlig) på en buss i trafik... Det övergår mitt förstånd. Visserligen var vi bara totalt 5 resenärer på alla 18 meter men... Är det någon här som jobbar i Norrtälje som känner att dom kan svara så får dom gärna... Råkar jag på den igen så blir det garanterat ett klagosamtal från arg resenär.
Jag förstod efter cirka 200 meter varför föraren låg sent redan innan vi kommit in på "skogsvägarna" i Roslagsbro. Han hade behövt vara både blind och döv för att orka med att hålla farten.
Den här: http://www.svenskbusshistoria.se/go?id=22838 (http://www.svenskbusshistoria.se/go?id=22838)var det..
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=44446.0
- Bussnack är ingen allmän klagomur! Subjektiva åsikter om olika företag, organisationer etc. (t.ex. arbetsmarknadsfrågor, klagomål på en trafikhuvudman, enskild entreprenör eller motsvarande) hör inte hemma i Bussnack. Känner man sig på något sätt förfördelad av en extern part så hänvisas till respektive kundtjänst eller motsvarande.
My bad... :-\
Tänkte inte skriva nåt alls först, men tyckte ändå att det var lite intressant med tanke på SLs grundkrav på bussar (dvs lågentré) samt att tanken var att fråga var bussen har gått innan (vilket jag tydligen bara tänkte utan att skriva :o)
Räcker det med fyra Ave Maria för botgöring? ;)
Om inte administratörerna reagerat så har denna tråd inte brutit mot några regler. Man måste få kunna skriva sakliga reseskildringar från hur det idag ser ut på de röda linjerna i Roslagen utan att detta räknas som klagomål. Nu har SL som är den ytterst ansvarige satt de röda fordonskraven nästan lika lågt som på Keolis avtal (inget klagomål, utan ett faktum), vilket är trist för alla inblandade vare sig de är resenärer, förare eller ansvariga trafikutövare. På alla ställen där de regelbundna resenärerna blir av med bälten och AC för att huvudmannen inte ställt krav på sådant år 2011 kommer det dyka upp vissa åsikter, vilket vi får vara beredda på.
Nobina 4450 är som alla andra normalgolvare på tillfälligt vikariebesök i Roslagen.
Glöm inte heller att avtalet är på 8+2 år, och med åren kommer dagens äldsta vagnar att ersättas med nyare. :)