Borås Lokaltrafik 800 som flygbuss mot Landvetter på Lilla Brogatan i Borås den 20 augusti 2003.
(http://i55.tinypic.com/55i6x.jpg)
med betoning på liten ;D
Hino?
(Jag inser att mitt inlägg (borträknat denna kommentaren) är en av de kortaste på forumet, men jag vill gärna vet svaret =) )
//Mr T
Citat från: Trier skrivet 14 augusti 2011, 21:03:14 PM
Hino?
(Jag inser att mitt inlägg (borträknat denna kommentaren) är en av de kortaste på forumet, men jag vill gärna vet svaret =) )
//Mr T
Ja!
Den var väl inge hit att köra på motorvägen med.. var det inte så att den var reservbuss??
Citat från: yngrot skrivet 17 augusti 2011, 00:24:36 AM
Den var väl inge hit att köra på motorvägen med.. var det inte så att den var reservbuss??
Ingen vidare hit att åka med den på motorvägen i alla fall. Fast bussföraren var ganska nöjd eftersom det var bra riv i motorn. Borås Lokaltrafik hade två bussar som körde för Flygbussarna till Landvetter. Förutom denna var det 801, en liten Mercedes O404. Hino-bussen var alltså ordinarie buss på linjen, men den var nog mer på verkstad än i trafik. Oftast ersattes den då av någon av Lahti 402-orna 157 och 158 men det kunde bli nästan vad som helst. Jag såg till och med en gång en gammal Wiima i 09x-serien ersätta den. Denna var då nästan 20 år gammal.
Jag åkte en gång på en glasbruksresa med Alfredssons Hino. Med en skicklig förare - sådan som vi hade - var det faktiskt ingen större skillnad mot att åka stor buss även om det var lite bullrigare. Jag åkte heller Hino på den tiden de gick i trafik än t ex Mercedes Sprinter.
Jo en gammal Wiima i 90 serien var ju inte heller optimal men bättre än Hino iaf..
Citat från: yngrot skrivet 17 augusti 2011, 13:08:14 PM
Jo en gammal Wiima i 90 serien var ju inte heller optimal men bättre än Hino iaf..
Inte när det gällde att hålla tidtabellen. Den var då som nu ganska tuff. Och folk skulle ju helst hinna i tid till sina flyg. Många, då som nu, åkte med minsta möjliga marginal för att hinna till incheckningen i tid.