Så har GUB 502 följt med "systern" 501, GTS 997, till Flygplatsparkering MA AB. Överlåtelsedatum 2011-07-01 enligt bilregistret.
501 överläts 2011-04-15.
Hur många bussar behöver MA, har man inte redan massor av dem? Kör man annat än bara transfer med dem? I annat fall borde man ju en reservpark 4 gånger större än flottan som används?
Arlanda ställer alltmer miljökrav på sina trafikutövare, så MA håller nog på att sakta men säkert byta ut flera dieselbussar mot biogasbussar.
Fast GUB 502 är en diesel.
//Jacob
Citat från: Jacob A skrivet 12 juli 2011, 20:25:24 PM
Fast GUB 502 är en diesel.
//Jacob
Den blir väl utbytt mot någon gammal 140-161 snart då, om inte GUB håller hårt i dem ;)
Citat från: lil-sis skrivet 12 juli 2011, 21:51:34 PM
Den blir väl utbytt mot någon gammal 140-161 snart då, om inte GUB håller hårt i dem ;)
Vi kommer ha kvar dom i säkert 20 år till. Det är ju biogas. ;D