(http://i91.photobucket.com/albums/k315/Ekeri/5ae4eec4.jpg)
Stunden innan hade jag anlänt som en 42:a och härnäst på tur stod 72 till Frihamnen
(http://i91.photobucket.com/albums/k315/Ekeri/a82194cc.jpg)
Karlbergs hållpatslägen har som ni vet varit lite omkastade vad gäller 72 och 507 men nu är dess positioner som de var förut.
(http://i91.photobucket.com/albums/k315/Ekeri/f2b288bd.jpg)
Brumbrum pch snart skulle det bli vroom vroom
(http://i91.photobucket.com/albums/k315/Ekeri/808a5206.jpg)
Dubbla radioapparater men med olika funktion
(http://i91.photobucket.com/albums/k315/Ekeri/b55c2066.jpg)
Sedan länge har det varit min ambition att en förare ska se ut som en förare och det ger jag prov på med detta porträtt:=)
(http://i91.photobucket.com/albums/k315/Ekeri/f8c5deaf.jpg)
Allting sägs juy ha en baksida...
(http://i91.photobucket.com/albums/k315/Ekeri/04b7a89e.jpg)
...men om vi istället riktar blicken åt vänster?
(http://i91.photobucket.com/albums/k315/Ekeri/d55c5bd7.jpg)
Sådär blev det grönt och jag kan nu fortsätta min färd mot Karlbergs station.
(http://i91.photobucket.com/albums/k315/Ekeri/e62196c5.jpg)
Lite till, lite till lite...
(http://i91.photobucket.com/albums/k315/Ekeri/452a5db4.jpg)
...och där gled jag förbi utan närkontakt.
(http://i91.photobucket.com/albums/k315/Ekeri/65460b5d.jpg)
Omloppsnummer i fronten är en fiffig grej:)
(http://i91.photobucket.com/albums/k315/Ekeri/e053e027.jpg)
Äntligen har klockan slaget om jag jag kan nu gå hem för dagen
CitatOmloppsnummer i fronten är en fiffig grej:)
Jo, den modellen av turbrickor som dök upp på 80 talet och ersatte dom gamla plåtbrikorna som hämtades och lämnades efter varje pass. Var min far med och tog fram när han körde på Råsta, han ville ha något enklare system som följde med bussen. och kom på detta efter att ha kolla på pingis!!! Där har dom ett slags bläddersystem för att visa ställningen i matchen.
Och det var framför allt City där han inte körde som blev mest tacksamma, och där används systemet fortfarande! Ute i förorten var detta med turnummer/omloppsnummer inte lika viktigt, men nu är avlösningarna fler även i förorten, så dom lär nog kunna göra nytta i många år.
Trevligt repotage som vanligt! :)
//R
(http://i91.photobucket.com/albums/k315/Ekeri/b55c2066.jpg)
Jag måste upprepa vad jag skrev innan ditt inlägg försvann... Stil och klass på din klädsel! Långt ifrån tofflor, shorts och pikétröjor. Fortsätt så Martin!!!
Rocky, Jannes turbrickor används mycket i Norrort. Vi har ofta avlösningar i Danderyd och där är det via Jannes brickor man letar reda på sin buss. Tidigare skyltade man upp turnumret i skyltskåpet, men efter buss-pc'n är det inte helt lätt.
/J
Tack för ett trevligt svep :)
Citat från: Jonas Strömblad skrivet 07 juni 2011, 18:14:56 PM
(http://i91.photobucket.com/albums/k315/Ekeri/b55c2066.jpg)
Jag måste upprepa vad jag skrev innan ditt inlägg försvann... Stil och klass på din klädsel! Långt ifrån tofflor, shorts och pikétröjor. Fortsätt så Martin!!!
Tack och bock för dessa ord, känns som bra bekräftelse av min syn på hur en förare ska vara ekiperad.
Citat från: Jonas Strömblad skrivet 07 juni 2011, 18:14:56 PM
Rocky, Jannes turbrickor används mycket i Norrort. Vi har ofta avlösningar i Danderyd och där är det via Jannes brickor man letar reda på sin buss. Tidigare skyltade man upp turnumret i skyltskåpet, men efter buss-pc'n är det inte helt lätt.
/J
Alternativet till nummerletande är att via radion tjuvringa på omloppet för att då få reda på bussnumret, givetvis mycket användbart när man ska plocka en buss vid Danderyds sjukhus men det förfarandet är gångbart även i innerstadstrafiken. Man vet då vilken slags buss som väntar en vid nästa omlopp såvida inte individen i fråga dyker upp framför näsan på en(Givet att man då ser omloppsnumret i fronten)