Nu med både skyltskåp, extraljus och dekaler monterat 8)
Startar serien med 7031?
(http://i293.photobucket.com/albums/mm55/Fredde_J/CIMG2159.jpg)
Keolis 7048 (TLB184) och 7059 (CPY624) hos MAN, Lindvreten 2011-06-01.
(http://i293.photobucket.com/albums/mm55/Fredde_J/CIMG2161.jpg)
Keolis 7048 (TLB184) hos MAN, Lindvreten 2011-06-01.
Är låggolv eller lågentré? MAN har ju precis lanserat lågentré.
Citat från: Kimsan skrivet 01 juni 2011, 13:10:36 PM
Är låggolv eller lågentré? MAN har ju precis lanserat lågentré.
Det är låggolv i dessa, frånsett ett litet trappsteg efter sista dörrparet.
Citat från: Fredde_J skrivet 01 juni 2011, 12:55:15 PM
---
Startar serien med 7031?
Nya vagnar i 70xx-serien (alla MAN A23 led biogas):
7031-39 blå stomlinjebussar till Frihamnen
7040-67 röda regionalstandard till Nacka-Värmdö
7068-86 blå regionalstandard till Stockholm Sydväst
7087-91 röda regionalstandard till Nacka-Värmdö
/Ted
(Observera Keolis skrivning av Nacka-Värmdö)
Grattis ;) MAN är riktigt fina bussar i min mening.
Men i övrigt, detta är väl de första MAN ledbussarna i Stockholm eller har jag missat något?
Citat från: danneh skrivet 01 juni 2011, 18:14:00 PM
Grattis ;) MAN är riktigt fina bussar i min mening.
Men i övrigt, detta är väl de första MAN ledbussarna i Stockholm eller har jag missat något?
Det kom ett gäng biogasled till Söderhallen -04. Sedan har Nobina ett antal i både Södertälje och i Kallhäll
Citat från: Ted S skrivet 01 juni 2011, 17:16:28 PM
Nya vagnar i 70xx-serien (alla MAN A23 led biogas):
7031-39 blå stomlinjebussar till Frihamnen
7040-67 röda regionalstandard till Nacka-Värmdö
7068-86 blå regionalstandard till Stockholm Sydväst
7087-91 röda regionalstandard till Nacka-Värmdö
/Ted Observera Keolis skrivning av Nacka-Värmdö)
Tackar! Ja det blir att lära om sig och ersätta / med -.
Varför står det utsvängande bakdel på dem? Det skall det väl bara stå på bussar som styr med sista axeln?
Citat från: 5783 skrivet 01 juni 2011, 19:06:11 PM
Varför står det utsvängande bakdel på dem? Det skall det väl bara stå på bussar som styr med sista axeln?
Svepande svansföring förekommer ju oavsett om det är boggiebuss eller dito led.
Varför måste det köpas MAN hela tiden? Finns ju Volvo, se på Malmö...
Citat från: Bussmicke skrivet 02 juni 2011, 00:04:51 AM
Varför måste det köpas MAN hela tiden? Finns ju Volvo, se på Malmö...
Det har väl säkerligen med pris och möjlighet att leverera just då att göra.
Alternativet om det skulle vara en Volvo led med biogas hade väl varit en Volvo 7700 som de i Malmö. Och med tanke på att de som nu beställts till SL-trafiken är regionbussar får man väl vara väldigt glad att det inte blev Volvo....
Citat från: Martin Maltkvist skrivet 01 juni 2011, 22:19:04 PM
Svepande svansföring förekommer ju oavsett om det är boggiebuss eller dito led.
Jo men om den sista axeln är stel så brukar det inte stå utsvängande bakparti. Ut o kolla själv.
Citat från: 5783 skrivet 02 juni 2011, 10:27:09 AM
Jo men om den sista axeln är stel så brukar det inte stå utsvängande bakparti. Ut o kolla själv.
Med stel axel så skär släpet i innerkurvan istället, tvärtom alltså
Citat från: Bussföraren skrivet 02 juni 2011, 10:31:44 AM
Med stel axel så skär släpet i innerkurvan istället, tvärtom alltså
Precis. Och dessa MAN-vagnar har ju i likhet med alla andra led-pushers stel bakaxel. Alltså så ska det inte vara någon dekal bak.
Kolla OmniLink/City ledvagnarna de har ingen dekal bak, likaså Citarovagnarna.