(http://i597.photobucket.com/albums/tt58/mikael_n_sweden/Fridstoms_LBY839_Akersberga_stn_20030808.jpg)
Jag hittade denna bild från 2003 i mitt fotoarkiv. Det är Fridströms hittills enda ledvagn (f.d. SL H22 6431 från SL Täby), som här ses som ersättningsbuss för Roslagsbanan. Notera skytningen.
Det här var den enda H22:an (eller f.d. H22:an) som blev lackerad i SL94-design.
Åå...tack Micke för underbar bild på min fina pärla! :D
Citat från: Kvarne skrivet 31 maj 2011, 19:22:39 PM
Åå...tack Micke för underbar bild på min fina pärla! :D
Roligt att du uppskattade bilden. H22:an passar bra i SL94-design.
Nu är jag partisk, men jag kan inte låta bli att notera att skärmkanterna sitter kvar, avsaknaden av bucklor, att inte en enda ruta är "mjölkig", samt att fälgarna saknar rost och är lackade i silvergrått. C:a tre veckor efter att bilden togs blev detta min personliga vagn, och är väl på nåt sätt det än idag nu snart åtta år senare. :)
Jämförelsebild från idag:
(http://i525.photobucket.com/albums/cc337/Verspieder/SL/H22_6431_110531.jpg)
Hela skyltskåpet med vev och alla fyra rullband är nyligen utbytta mot en anordning som är i det närmsta nyskick. Lyktsargerna blev rengjorda med lacknafta redan hösten 2003 och SL-märket skruvades åter fast efter senaste försäljningen. Någon som har ett sånt där fotstöd liggande?
Synd bara att det inte var en buss i 607*-608* serien istället, Åkerbys gamla häckar i 6426-o uppåt var ju tyvärr bland de sämsta H22:orna och man var glad att dem under många år tillbringade sin tid på 617-18-19.
6079-80-81-82-83 var bland de bästa H22 orna i Åkerby och flera 59 vagnar i Norrtälje var trots tredubbla miluttaget rena raketerna jmf med 64 serien