Läs mer här:
http://www.busstidningen.se/2011/05/29/trafikljus-i-dorrarna-pa-mercedes-framtidsbuss/
Tveksam om detta kommer att hjälpa folk verkar både blinda och döva när de ska ombord bussen.
Jag och Forthemoment är med på ett hörn i utvärdering i framtidens förarplats projekt som ingår i detta EBSF European bus system of future . Vi har varit nere i Dresden och kollat på en mockup av förarplatsen som är tänkt vara lika i alla bussar framöver.. Om detta blir verklighet vet vi inte än men bra vore det om man slipper fundera en halvdag hur bussen funkar . Förare från Dresdens 2 bolag och några från Rom är oxå med .
Citat från: yngrot skrivet 30 maj 2011, 11:24:54 AM
Tveksam om detta kommer att hjälpa folk verkar både blinda och döva när de ska ombord bussen.
Jag och Forthemoment är med på ett hörn i utvärdering i framtidens förarplats projekt som ingår i detta EBSF European bus system of future . Vi har varit nere i Dresden och kollat på en mockup av förarplatsen som är tänkt vara lika i alla bussar framöver.. Om detta blir verklighet vet vi inte än men bra vore det om man slipper fundera en halvdag hur bussen funkar . Förare från Dresdens 2 bolag och några från Rom är oxå med .
Hur länge kommer allt detta datoriserade bling-bling att fungera? Och kommer det att lagas när det pajar?
Ja du det kan man undra inte 17 blir det billigt att laga iaf .. kan tänka mig att dessa nya inte är nått för Svof att bevara iaf inte för att kunna köra med ..
Jisses!
Grymt ballt!
Som det står, dom som är vana att kliva på bak får nu ett rött ljus. Dom lär sig snabbt.
Apropå motsvarande färdtjänstresenärer så kan man säkert utveckla systenet till att acceptera färdtjänstresenärer att kliva på genom bakdörrarna oavsett...
Gillar! 8)