(http://www.bussmicke.se/TEMP/H16A_6735_CRD508_Marsta_910106.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/H16A_6736_BDG738_Kallhall_910106.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/H16_6739_ONG527_Marsta_911125.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/H16_6740_ONK857_Marsta_930206.jpg)
Trevligt! tre olika placeringar av reg.skylt har du fått med, själv föredrar jag placeringen på första och sista bilden :)
//Jacob
Härliga bilder! Säga vad man vill om rullbandsskyltning, men nog syntes skyltningen otroligt bra och tydligt! ;D
MrH
Mycket trevliga bilder från platser man känner igen väl! Bortsett från att rullbandsskyltarna har försvunnit så är det förvånansvärt lite som ändrats på 20 år ;)
Kul att se särlingarna 6735-36, vilket man väl ändå får kalla versionen med dörrställning 1-1-0 i SL-land. Hur många fanns det? Jag räknar till tre men fanns fler? Även dagens 6735-36 (Nobina) är ju särlingar i SL-land såsom varande de två udda etanolvagnarna som importerades till SL-land från Uppland. Vad händer med dessa när Keolis tar över Botkyrka, någon som vet?
Citat från: Cero skrivet 18 maj 2011, 18:01:01 PM
Kul att se särlingarna 6735-36, vilket man väl ändå får kalla versionen med dörrställning 1-1-0 i SL-land. Hur många fanns det? Jag räknar till tre men fanns fler?
Ja det torde väl varit 3 st: 6702, 6735 och 6736. I övrigt fanns det ju en bunt särlingar med dörrställning 1-1-1 också. 6703, 6742 och 6766 utrustade med höga ryggstöd och lite annat lull-lull. Otroligt trevliga vagnar :D
Tack för bilderna Micke!
6703 hade littera H16B och var one of a kind. Den var från början abonneringsvagn i Huddinge och var den enda av dessa 67-vagnar som var 2,50 bred, övriga 2,60 (eller kanske 2,58 om man ska vara petig?).
6742 och 6766 blev med tiden försedda med höga ryggar och användes (i början) främst för abonnering i Hammarby resp. Nyboda. Sen vill jag minnas att 6742 hamnade på Lidingö?