Italienska Socimi visade en trådbuss med bimodalteknik.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_9039_.jpg)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_9040_.jpg)
Ungerska Ikarus ställde upp med en buss byggd för engelsk marknad med högerstyrning och dörrkonfigurationen 2-0-0.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_9041_.jpg)
BL Teknik, ett dotterföretag till Borås Lokaltrafik och importör från kanadensiska Ontario, visade en buss för mer regional trafik. PCZ550.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_9042_.jpg)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_9043_.jpg)
Sist i dag blir van Hool Buster. En midibuss som använts av bland annat Swebus, SL och Wasatrafik. Bland annat användes den i Stockholm på linje 65 (Skeppsholmslinjen).
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_9044_.jpg)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_9045_.jpg)
Var det BL717 som hamnade i uppsala jag har svagt minne av att jag har sett en sådan näbbmus med de färgerna? stämmer det staffan
Citat från: Mathias Rickman skrivet 14 maj 2011, 01:03:40 AM
Var det BL717 som hamnade i uppsala jag har svagt minne av att jag har sett en sådan näbbmus med de färgerna? stämmer det staffan
Jo, det var 717 som hamnade i Uppsala efter en tid som Näckrosbuss 5717. I Uppsala fick den nummer 874.
Förutom 717 hade även 716 Älvsborgstrafikens färger, men den såldes till Linjebuss och fick nummer 9460. Detta bör ha varit i samband med att de tog över servicelinjerna i Borås i juni 1995.
Tack för ditt svar Staffan visst var det rena bensinare
Ja de var bensinare från 712 har jag för mig..
Var det MZG 408 som vi hade på prov i Borlänge en kort tid ?