(http://www.mrg1.de/images/2705.JPG)
Mer från avd "Stadsbussar i landsbygdstrafik". 715 var väl ändå inte den värsta linjen att sätta ut H34:or på. Skramliga vägar bitvis kanske, men inte många högfartssträckor jämfört med andra linjer. Som t ex linjerna från Skärholmen mot Norra Botkyrka som låg och pressade Pelle i botten på E4:an.
Tack för denna, H34 på 715 har jag aldrig sett! Fick köra H34 på 724 en gång i juni -72 samt på 742 förstås!
Mvh Gunnar
Kallar du det landsbygd där jag bor? ;D ;D ;D
Annars så minns jag resor med H34 uppför Vårby backe som väldigt speciella!
Bra bild!
Mr H
Ojdå. Ännu en dubbelbred topptavla till vänster, för bara ett enda linjenummer. :)
Citat från: Mr H skrivet 12 maj 2011, 12:45:56 PM
Kallar du det landsbygd där jag bor? ;D ;D ;D
Mr H
Allt bortom ridhuset måste väl ändå betecknas som landsbygd ;D ;D ;D
Citat från: Ersa skrivet 12 maj 2011, 13:13:47 PM
Ojdå. Ännu en dubbelbred topptavla till vänster, för bara ett enda linjenummer. :)
Jag vill minnas att man använde den större modellen av hållplatstavla vid tunnelbanestationer bl a, jag antar att det skulle underlätta för främlingar att hitta rätt buss.
Citat från: Mr G skrivet 12 maj 2011, 16:17:04 PM
Jag vill minnas att man använde den större modellen av hållplatstavla vid tunnelbanestationer bl a, jag antar att det skulle underlätta för främlingar att hitta rätt buss.
De stora "dubbeltavlorna" användes vid hållplatser med fler än 5 linjer förutom vid t-banestationer eller pendeltågsstationer. Det var "ändhållplatsmodellen" av tavla så att säga.
När jag var hpl-adm. i Råsta 1990-91 hade vi många sådana i Upplands Väsby. Vi bytte till 2 st. "enkla" av säkerhetsskäl efter en incident där en av hållplatskillarna på något sätt tappat den tunga tavlan i samband med nedmontering för någon åtgärd jag nu inte minns och skadat sig lindrigt.
/Max