Helt obemärkt så har bussen gått ur tiden 2011-04-07
Min egen sista bild var denna, har någon en senare?
(http://www.erret.se/Bussar/Bussbilder/DSG_0403.jpg)
Ajdå! Nu så vet jag mitt projekt för fredagen, dags att fånga fler 18 vagnar!
Sista trafikdagen för 1830 var 7 februari.
Citat från: Fredde_J skrivet 10 maj 2011, 14:35:59 PM
Sista trafikdagen för 1830 var 7 februari.
någon speciell anledning till att den rök före dem hemska 41-vagnarna
Citat från: homer skrivet 10 maj 2011, 21:39:28 PM
någon speciell anledning till att den rök före dem hemska 41-vagnarna
Ja, pga en större skada var den inte värd att reparera. Nu borde den stå på gården i Hölö...
Citat från: homer skrivet 10 maj 2011, 21:39:28 PM
någon speciell anledning till att den rök före dem hemska 41-vagnarna
Jag trivdes alldeles utmärkt med 41-vagnarna (precis som med 38-, 39-, och 42-vagnarna också). Vad tycker du är felet med dem?
Citat från: Karsten skrivet 11 maj 2011, 06:23:30 AM
Jag trivdes alldeles utmärkt med 41-vagnarna (precis som med 38-, 39-, och 42-vagnarna också). Vad tycker du är felet med dem?
inredningen... instrumentpanelen, avsaknad av öppningsbara fönster, inga vidvinkelspeglar, själva konstruktionen är ju de samma så där finns inte mycket att klaga på
Citat från: homer skrivet 11 maj 2011, 12:28:00 PM
inredningen... instrumentpanelen, avsaknad av öppningsbara fönster, inga vidvinkelspeglar, själva konstruktionen är ju de samma så där finns inte mycket att klaga på
Inredningen?
Vogelstolarna i Swebuslederna är ju mer påkostade än de enklare Nocoflex som SL beställde, instrumentpanelen är ju Volvo standard på bägge, bara knapplaceringen skiljer
Vad gäller instrumentering så tycker jag nog som Homer. De Busslinkbeställda vagnarna var mer genomarbetade i placering av knappar och speglar m.m. Swebusvagnarna har dock den större motorn och är helt underbara maskinellt att köra.