Klockan 14.55 avgick linje 777 mot Göteborg.
Ordinarie buss var AMZ868.
(http://savenfjord.nu/28.jonkoping_mapp/2011-04-25/jonkoping_20110425%20_20_.jpg)
Förstärkningen kördes av VG Resor med ARB410.
(http://savenfjord.nu/28.jonkoping_mapp/2011-04-25/jonkoping_20110425%20_3_.jpg)
Klockan 15.15 avgick linje 857 mot Västervik.
Ensam buss från Jönköping och den enda Neoplan Euroliner jag såg i trafik. XCT780.
(http://savenfjord.nu/28.jonkoping_mapp/2011-04-25/jonkoping_20110425%20_22_.jpg)
Klockan 15.35 avgick linje 830 mot Göteborg
Ordinarie buss var REL058.
(http://savenfjord.nu/28.jonkoping_mapp/2011-04-25/jonkoping_20110425%20_25_.jpg)
Förstärkningen kördes av Rystad Buss, som vanligt med ägaren Anders Haraldsson själv vid ratten. TFR931.
(http://savenfjord.nu/28.jonkoping_mapp/2011-04-25/jonkoping_20110425%20_24_.jpg)
Klockan 15.35 avgick också linje 832 mot Malmö och Köpenhamn.
Ordinarie buss var en annan OmniExpress, EFJ613.
(http://savenfjord.nu/28.jonkoping_mapp/2011-04-25/jonkoping_20110425%20_27_.jpg)
Förstärkningsbussen var också från Swebus, WFJ522.
(http://savenfjord.nu/28.jonkoping_mapp/2011-04-25/jonkoping_20110425%20_26_.jpg)
Fortsättning följer...
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 27 april 2011, 08:18:34 AM
Förstärkningen kördes av VG Resor med ARB410.
(http://savenfjord.nu/28.jonkoping_mapp/2011-04-25/jonkoping_20110425%20_3_.jpg)
Det var ett snyggt och diskret extraljusmontage!
Mycket trevlig fotorepotageserie för övrigt... ;D
Citat från: Taunusch skrivet 27 april 2011, 17:06:07 PM
Det var ett snyggt och diskret extraljusmontage!
Bussen kommer från KR Trafik (även om den var registrerad på AB Gunnar Sahlén) och extraljusen är ett arv från den tiden. De behövs naturligtvis inte i Borås men väl om man skall köra i mörka Småland. Men visst är det snyggt och diskret. Något som för övrigt gäller hela bussen.
Du gör mig allt gladare och gladare ;D Skål för dig Staffan!