(http://www.bussmicke.se/TEMP/Y1_1366_Herrljunga_070921.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/GC_Rc2_1092_Herrljunga_070921.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Rc6_1400_Herrljunga_070921.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/B8_5293_Herrljunga_070921.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/X14_3217_Herrljunga_070921.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/SSRT_Rc6_1331_Herrljunga_070921.jpg)
I Hallsberg var det än värrre regn, tur att X2:an rullade in så man slapp vänta på loktåget som skulle komma 10 minuter senare...
(http://www.bussmicke.se/TEMP/070921b_Regn_i_Hallsberg.jpg)
Citat från: Bussmicke skrivet 22 september 2007, 21:20:58 PM
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Y1_1366_Herrljunga_070921.jpg)
Snygg bild. Men jag tycker att dom är rätt obekväma att åka med ibland. På vissa delar mellan Vara och Lidköping så gungar o dunkar det så. Men vissa är sköna, slår inte alls :)
Y1:orna är (var?) kända just för sina fina gångegenskaper?
Trevliga bilder, vilken variation och mångfald i både färger och bolag det blivit på svenska spår.
Citat från: Björn Forslund skrivet 26 september 2007, 15:45:24 PM
Y1:orna är (var?) kända just för sina fina gångegenskaper?
Trevliga bilder, vilken variation och mångfald i både färger och bolag det blivit på svenska spår.
Y1-orna är i dag ganska nedslitna och det kan naturligtvis inverka även på gångegenskaperna. Därtill kommer att banan Vara-Lidköping är i dåligt - bitvis till och med bedrövligt - skick.