3 nya vagnar som sågs hos Volvo i Huddinge idag 31/3.
(http://i293.photobucket.com/albums/mm55/Fredde_J/CIMG2040.jpg)
(http://i293.photobucket.com/albums/mm55/Fredde_J/CIMG2038.jpg)
Den där spegelarmen har jag aldrig sett förut, är det något nytt påfund?
Är det Flygbussarna som skall ha dem? Annars så ser lacken ut väldigt mycket som Hallandstrafiken...
Det bör vara tre av de fyra nya bussar (1119-1122?) Som ska levereras till oss på
flygbusseriet i Götet. De ska inom kort ersätta våra kvarvarande gamla bussar (202, 205, 206
och 208). När de kommer hem till Göteborg ska biljettmaskiner och lite annat flyttas över från de gamla bussarna till de nya. Sen kör vi.. :)
Nu har den första av bussarna (1119) kommit i trafik.
Premiärturen körde jag till City Airport (Säve flygplats) på onsdagmorgonen.
Den har identiska specs som 1117 och 1118.
Snyggt! Vi i Stockholm har ju förvisso också fått lite nya Flygbussar i form av ytterligare några 9700 (tror att de tidigare bussarna är 901-910), men kan det vara så att eventuellt Göteborgs 20X-bussar kanske letar sig upp hit? Jag menar bara iom att vi har fått 203 och 207 sedan tidigare. :)
För min del så får Ni vääldigt gärna ta dem.. :-)
Vi vill bara bli av med de gamla...
Ni har ju tagit 810 också...
Hur har det gått med ändringarna för FAC i Göteborg på sistone, jag har av tidtabellen antagit att man inte övernattar någon buss i Borås numera utan att första och sista bussen från/till Borås är en så att säga förlängd tur från Göteborg. (Första bussen från Borås numera avgår 07.10 mot tidigare 05.15.) Går det i övrigt åt lika många bussar i omloppen/omloppet över GOT som tidigare? Det bör det väl göra antar jag?
Nu har jag inte brytt mig om att kolla så djupt in i planeringen. Men, det är väl lite mer trafik sen den 27/3. Vi har ju 15-minuters trafik en stund på dagen. Dessutom har vi 20-minuterstrafik från GOT fram till 2315, istället för som tidigare 2030 (eller nåt sånt..). Vi
De har stoppat in vissa tomturer NET-GOT under kvällstid.
Ja ja, huvudsaken är att våra kunder blir nöjda :-)
Citat från: jzon67 skrivet 18 april 2011, 09:11:28 AM
Nu har jag inte brytt mig om att kolla så djupt in i planeringen. Men, det är väl lite mer trafik sen den 27/3. Vi har ju 15-minuters trafik en stund på dagen. Dessutom har vi 20-minuterstrafik från GOT fram till 2315, istället för som tidigare 2030 (eller nåt sånt..). Vi
De har stoppat in vissa tomturer NET-GOT under kvällstid.
Ja ja, huvudsaken är att våra kunder blir nöjda :-)
Åhå. Då kan det alltså kanske gå åt en buss ytterligare eller något i den stilen. Tack för info! :)
Nja, det tror jag nog inte. Det handlar mer om att utnyttja vagnparken mer effektivt. Bussbyte vid rast, mindre "luft i tjänsterna" och liknande.
Citat från: jzon67 skrivet 15 april 2011, 17:59:07 PM
Nu har den första av bussarna (1119) kommit i trafik.
Premiärturen körde jag till City Airport (Säve flygplats) på onsdagmorgonen.
Den har identiska specs som 1117 och 1118.
FAC 1119 SCE967 idag:
(http://i1237.photobucket.com/albums/ff476/stam86/Bussar/FAC_1119_SCE967a.jpg)
Ska bli spännande att kanske få åka med en av dessa nya bussar i sommar när man gör ett besök i Göteborg.
Är dessa bullriga, eller har man lyckats med ljudisoleringen?
1119 sågs som Flygbuss i Borås i dag på eftermiddagen. Nu när flygbussarna utgår från Göteborg är det större variation på dem här. Är det rentav möjligt att åka Borås-Landvetter-Göteborg eller vice versa utan byte vid några avgångar?
Det går inte att åka samma buss hela vägen på de flesta turerna. Vi har oftast en paus inlagd på Landvetter. Oftast kommer man in från Borås till Landvetter några minuter före avgångstiden för turen som ligger före. så det är ju bara att kliva över i bussen framför och åka vidare mot Gbg