Jag vet att GUB 300 (FRH058) och 302 (FPX238) såldes till Lublin i Polen och att 303 (FMJ158) såldes till Estland, men både 301 (JPA309) och 304 (FRP498) verkar ha gått okända öden till mötes, varken på Svensk busshistoria eller på fotobus.msk.ru hittar jag någon information utöver att de har funnits i Uppsala, någon som vet vad som kan ha hänt dessa?
304 har/hade reg.nr FRP 498 :)
//Jacob
Citat från: Jacob A skrivet 27 mars 2011, 22:01:34 PM
304 har/hade reg.nr FRP 498 :)
//Jacob
Slant på tangentbordet, men nu är det fixat! ;)
Citat från: Rickbox skrivet 27 mars 2011, 21:46:42 PM
Jag vet att GUB 300 (FRH058) och 302 (FPX238) såldes till Lublin i Polen och att 303 (FMJ158) såldes till Estland, men både 301 (JPA 309) och 304 (FRP498) verkar ha gått okända öden till mötes, varken på Svensk busshistoria eller på fotobus.msk.ru hittar jag någon information utöver att de har funnits i Uppsala, någon som vet vad som kan ha hänt dessa?
finns i Svensk Busshistoria på alla, 300, 302, 304 (Polen) 301 (Ryssland) 303 (Estland)
och på 301 i Ryssland, tog nästan 1 år innan den kom i trafik där efter den försvunnit från Sverige.
så om dom du frågat efter tidigare 629-632, om dom blivit "smugglade" till Ryssland eller blivit
skrotade på reservdelar i Estland låter jag vara osagt, men det återstår att se.
http://www.fotobus.msk.ru/photo/382884/ (http://www.fotobus.msk.ru/photo/382884/)
Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 27 mars 2011, 22:34:10 PM
finns i Svensk Busshistoria på alla, 300, 302, 304 (Polen) 301 (Ryssland) 303 (Estland)
och på 301 i Ryssland, tog nästan 1 år innan den kom i trafik där efter den försvunnit från Sverige.
så om dom du frågat efter tidigare 629-632, om dom blivit "smugglade" till Ryssland eller blivit
skrotade på reservdelar i Estland låter jag vara osagt, men det återstår att se.
http://www.fotobus.msk.ru/photo/382884/ (http://www.fotobus.msk.ru/photo/382884/)
Ok. Tack för svar!