Buss-Snack

Busshistoriska forum => Ämnen äldre än 30 år => Ämnet startat av: Hasse L skrivet 10 februari 2011, 13:44:13 PM

Titel: Leyland 1970 vers 67
Skrivet av: Hasse L skrivet 10 februari 2011, 13:44:13 PM
(http://i754.photobucket.com/albums/xx185/RML2553/451867Vtv-B.jpg)

H35 4518 har svängt från Valhallavägen till höger in på Värtavägen, som ännu är körbar till Karlaplan. ¨Gropen¨ t.h. utanför bild är avröjd och snart ska byggandet av kv. Fältöversten starta.
Tydligen är ena hörnplåten nedtill utbytt och man har glömt att förse den med bak- & bromsljus. Inte så noga förr.
Titel: SV: Leyland 1970 vers 67
Skrivet av: Björn Forslund skrivet 10 februari 2011, 14:37:44 PM
Det ser ju märkligt ut...plåten verkar vara försedd med blinkers och lappen som varnar en för att korsa körbanan innan bussen kört, iaf.
Kanske någon produktionsmiss i England, de hade väl glömt att göra hål i plåten, och montörerna ryckte då på axlarna, tog tepaus och struntade i att sätta upp Lucaslamporna?
Titel: SV: Leyland 1970 vers 67
Skrivet av: Fredrik Klint skrivet 10 februari 2011, 18:34:38 PM
Märkligt, sa Bull. Men kul att se, vilken fuling!
Härlig miljöbild, Hasse  :).
Titel: SV: Leyland 1970 vers 67
Skrivet av: christian berg skrivet 11 februari 2011, 15:00:01 PM
Verkligen! När var det som linje 67 och senare 44 fick gå omvägen via Banérgatan? Kanske i samband med bygget av Fältöversten? 4518 blev den buss som avslutade dubbeldäckarepoken i Stockholm som sista insatta H35 på linje 48 i juni 1976.

Christian B
Titel: SV: Leyland 1970 vers 67
Skrivet av: groenis skrivet 12 februari 2011, 01:56:45 AM
De kanske tänkte på samma sätt som den högre tjänstemannen som ansåg att engelska lok inte behöver lampor då de bara kör på spår.

/Lennart