http://www.tabussen.nu/nyheteraktuellt/2011/laenstrafiken-i-vaesterbotten-faar-tummen-upp.aspx (http://www.tabussen.nu/nyheteraktuellt/2011/laenstrafiken-i-vaesterbotten-faar-tummen-upp.aspx)
Skulle personligen se att man lärde sig att svara på mail och även kunna svara på frågor i telefonen och inte som mu med standardsvaret "Jag vet inte" i telefonen bara samt att man inte skall behöva ringa alla själv vid strul, där det klassiska är att alla skyller på varandra!
Men vem är det som har gjort undersökningen? Står ingenting om det.
Jag undrar om det bara är personal på länstrafiken som har svarat i undersökningen. :D
Citat från: Ersa skrivet 02 februari 2011, 19:33:26 PM
Men vem är det som har gjort undersökningen? Står ingenting om det.
Svensk Kollektivtrafiks undersökning
http://www.svenskkollektivtrafik.se/Nyheter1/2011/Februari-2011/Bilister-nojda-med-kollektivtrafik-/ (http://www.svenskkollektivtrafik.se/Nyheter1/2011/Februari-2011/Bilister-nojda-med-kollektivtrafik-/)
Edit: Trodde jag iaf. Hittar dock inte någon sån fakta där nu när jag skummar igenom den :)
Uppenbarligen lever VD för Länstrafiken i Västerbotten i en annan verklighet än vad jag och mina kollegor gör.
Jag har aldrig hört någon passagerare uttrycka sig positivt om Länstrafiken Västerbotten.
Snarare tvärtom, väldigt många säger att det aldrig går att få tag i någon därborta i Lycksele.
Många verkar mötas av telefonsvarare eller vid svar ingen som vet något.
Å andra sidan är jag inte överraskad, när biljettmaskinföretaget gick i konkurs.
Ja då gick VD:n ut i media och sa att "vi måste behålla kompetensen som finns i företaget"
När alla andra är sorgligt medvetna att dessa maskiner fortfarande, dagligen lägger ned verksamheten.
Citat från: Bussnissen skrivet 02 februari 2011, 21:23:37 PM
Uppenbarligen lever VD för Länstrafiken i Västerbotten i en annan verklighet än vad jag och mina kollegor gör.
Jag har aldrig hört någon passagerare uttrycka sig positivt om Länstrafiken Västerbotten.
Snarare tvärtom, väldigt många säger att det aldrig går att få tag i någon därborta i Lycksele.
Många verkar mötas av telefonsvarare eller vid svar ingen som vet något.
Å andra sidan är jag inte överraskad, när biljettmaskinföretaget gick i konkurs.
Ja då gick VD:n ut i media och sa att "vi måste behålla kompetensen som finns i företaget"
När alla andra är sorgligt medvetna att dessa maskiner fortfarande, dagligen lägger ned verksamheten.
Här har du en passagerare som uttrycker sig positivt. Lycksele har inte varit några problem de gånger jag velat få tag i dem. Naturligtvis kan inte trafiken fungera smärtfritt 24 timmar om dygnet 365 dagar om året, men de gånger jag åker kan jag inte klaga på mycket. Det som står i tidningarna om klagomål osv. om t.ex. Ultras trafik är mest bara gnäll. Att tillfredsställa Umeåborna fullt ut med kollektivtrafik är omöjligt då det alltid klagas på de minsta brister.
Ang. CPT Nordic (som gjort biljettmaskinerna) så köptes ju det upp av PayEx som sedemera sålde det till norska FARA som vad jag förstår utvecklar systemet för fullt. Samma maskiner finns i Västernorrland och fungerar utan problem där, så jag har svårt att tänka mig att de "dagligen lägger ned verksamheten".
Citat från: Ante skrivet 02 februari 2011, 21:35:37 PM
Här har du en passagerare som uttrycker sig positivt. Lycksele har inte varit några problem de gånger jag velat få tag i dem. Naturligtvis kan inte trafiken fungera smärtfritt 24 timmar om dygnet 365 dagar om året, men de gånger jag åker kan jag inte klaga på mycket. Det som står i tidningarna om klagomål osv. om t.ex. Ultras trafik är mest bara gnäll. Att tillfredsställa Umeåborna fullt ut med kollektivtrafik är omöjligt då det alltid klagas på de minsta brister.
Ang. CPT Nordic (som gjort biljettmaskinerna) så köptes ju det upp av PayEx som sedemera sålde det till norska FARA som vad jag förstår utvecklar systemet för fullt. Samma maskiner finns i Västernorrland och fungerar utan problem där, så jag har svårt att tänka mig att de "dagligen lägger ned verksamheten".
Det visar bara att du inte är särskilt insatt i vad som händer i Umeå.
Det har gått så långt att det blir allt fler SMS-användare som inte skickar sina biljetter förrän de "kollat om de får åka gratis"-
som en tonåring sa häromdagen. Samma dag var det tre bussar som rullade hela dagen utan fungerande biljettmaskin - och
ingen brydde sig. Det här är ständigt återkommande.
Det verkar som att en del som skrivit i den här tråden missförstått vad den här kundbarometern handlar om. Det är ju en rikstäckande undersökning där resenärerna får ge betyg på sin kollektivtrafik. Det handlar inte om att betygsätta Länstrafikens kansli eller hur lätt heller svårt de är att komma i kontakt med.
Sen undrar jag om det inte fortfarande är så att vissa skribenter anser att Västerbottens kollektivtrafik upphör någonstans i Sävartrakten..
Citat från: Greger Larsson skrivet 02 februari 2011, 22:08:49 PM
Sen undrar jag om det inte fortfarande är så att vissa skribenter anser att Västerbottens kollektivtrafik upphör någonstans i Sävartrakten..
Nej, redan i Innertavle va? ;)
Citat från: Greger Larsson skrivet 02 februari 2011, 22:08:49 PM
Det verkar som att en del som skrivit i den här tråden missförstått vad den här kundbarometern handlar om. Det är ju en rikstäckande undersökning där resenärerna får ge betyg på sin kollektivtrafik. Det handlar inte om att betygsätta Länstrafikens kansli eller hur lätt heller svårt de är att komma i kontakt med.
Sen undrar jag om det inte fortfarande är så att vissa skribenter anser att Västerbottens kollektivtrafik upphör någonstans i Sävartrakten..
Nja, spelar ingen roll var Västerbotten slutar gällande biljettmaskinerna. Hoppa på en Veoliabuss i Skellefteå och i 9 gånger av 10 fungerar inte biljettmaskinen. Inte ens om man hyr in en buss från Skelleftebuss så fungerar maskinerna. Kul för dom som får åka gratis, tråkigt för mig som har länskort men å andra sidan får man då in några kronor att förbättra systemet med.
Västerbottens kollektivtrafik tar annars slur i Byske och inte i Sävar, har jag lärt mig eftersom länskortet gäller dit Att sedan Mo i Rana räknas till Västerbotten är en annan sak.