Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Möllers skrivet 26 januari 2011, 22:55:41 PM

Titel: Nobina och Bergkvarabuss.
Skrivet av: Möllers skrivet 26 januari 2011, 22:55:41 PM
Kom några på E6an med, nu blir det sängen..

(http://img268.imageshack.us/img268/3079/img0380cs.jpg) (http://img268.imageshack.us/i/img0380cs.jpg/)

(http://img40.imageshack.us/img40/625/img0411ly.jpg) (http://img40.imageshack.us/i/img0411ly.jpg/)

Titel: SV: Nobina och Bergkvarabuss.
Skrivet av: Jacob skrivet 27 januari 2011, 11:53:48 AM
Citat från: Mattias Möller. skrivet 26 januari 2011, 22:55:41 PM
(http://img268.imageshack.us/img268/3079/img0380cs.jpg) (http://img268.imageshack.us/i/img0380cs.jpg/)

Har man satt in dubbel framruta när vindrutetorkarna är "hela"? Tittade på bussmickes och 6713 hade hel ruta förut.

//Jacob
Titel: SV: Nobina och Bergkvarabuss.
Skrivet av: Jan skrivet 27 januari 2011, 16:50:06 PM
Citat från: Jacob Almgren skrivet 27 januari 2011, 11:53:48 AM
Har man satt in dubbel framruta när vindrutetorkarna är "hela"? Tittade på bussmickes och 6713 hade hel ruta förut.

//Jacob

I samband med byte av hel ruta monteras mittstång samt 3 nya rutor. De liggande torkarna får vara kvar alla Carrus. detta blir billigare i längden.
Titel: SV: Nobina och Bergkvarabuss.
Skrivet av: MrRep skrivet 29 januari 2011, 20:19:58 PM
Citat från: Jacob Almgren skrivet 27 januari 2011, 11:53:48 AM
Har man satt in dubbel framruta när vindrutetorkarna är "hela"? Tittade på bussmickes och 6713 hade hel ruta förut.

//Jacob

MAN A26 har en tendens att "äta rutor" därav byggs dom om till tre delad för att både minska spänningarna i vindrutan samt minska kostnaden vid byte då endast delar av rutan behöver bytas i stället för en komplett. Att bygga om torkararmarna kostar väldigt mycket pengar och tid därav byggs de inte om.