Som rubriken lyder.
Trevlig kväll!
Tonnie
Hej!
I alla fall registrerad på Swebus Express i Solna!
Gem
7019 har varit på en turné i småland.
Den havererade på tur 3505 i Västervik 3/12 med ett enormt kylartryck. (Det sprutade ur kylarlocket trots att den var helt stängd ??!! Hela motorn dygnsur - remmarna slirade rejält). Stod på Engströms i Västervik fram till torsdag 9/12 då jag skickade iväg den på 5701 till Göteborg. Dock havererade den i Eksjö med trasig kompressor. Tror den blev klar i slutet av förra veckan och rullar, den bör väl komma fram till Uppsala vad det lider.
Det var första gången vi hade Scania i Västervik. Go buss och framförallt tyst från motorljud jämfört med Volvo 68 & 00. Men vilket axelavstånd......det är det nog fler än jag som har insett det för den har en skaplig buckla innan driven på dörrsidan. Dock mycket summerljud som går och få bort på en del märkliga sätt. Öppna bakdörren m.m
Citat från: Hans Jacobsson skrivet 20 december 2010, 14:03:37 PMDock mycket summerljud som går och få bort på en del märkliga sätt. Öppna bakdörren m.m
Ja just. På dessa OmniExpresser krävs det att man efter att ha slagit till huvudströmmen testar att både fram- och bakdörren går att öppna samt stänga för att summerljudet ska försvinna. Innan man kom på det var man lätt irriterad under den första provkörningen inne på depån (ett par dagar innan första utbildningen skulle genomföras). ;)
Typiskt att sånt ska hända just denna damen :(
Har syrrorna haft några liknande problem ?
Utbildning? Har jag varken sett eller hört något om. Här i Västervik är vi självlärda......... ;)
År 2008 fick vi har utbildningsmaterial på 6800-vagnarna. Det var givande när man väl läste det. Min innan dess lyckades jag trycka in vatten i lufttanken i samband med toatömningen.........j-vlar vilken retur jag fick.......
Det var lite SAAB över 70-vagnarna. Bla. blinkersljudet.
Mitt första problem var ju och hitta "Drive-knappen".....en enkel konstruktion och som gjord för slitagefel. Känns bättre med rejäla knappar eller spakar på stolen.
Det finns också 7017 som är samma buss och model.
Citat från: Hans Jacobsson skrivet 20 december 2010, 19:50:24 PM
Mitt första problem var ju och hitta "Drive-knappen".....en enkel konstruktion och som gjord för slitagefel. Känns bättre med rejäla knappar eller spakar på stolen.
Ja inte håller dom speciellt länge dom där spakarna. På lastbilssidan får man byta en 3-5 spakar under fordonets livstid.