Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Kvarne skrivet 20 november 2010, 14:05:46 PM

Titel: Fd SL H16 & H17 (Scania CN113CLB) i Kazakstan(del 1/2)
Skrivet av: Kvarne skrivet 20 november 2010, 14:05:46 PM
(http://fotobus2.msk.ru/photo/00/31/90/31907.jpg)
Fd SL H17(Ö) 6870 (Busslink 6870)
3 jul 2008 (Foto: Smirnov Artem)

(http://fotobus4.msk.ru/photo/01/84/83/184830.jpg)
Fd SL H16 6747 (Busslink 6747)
30 okt 2009 (Foto: Maksimus)

(http://fotobus2.msk.ru/photo/00/32/85/32858.jpg)
Fd SL H17 6863 (Busslink 6863)
13 jul 2008 (Foto: Smirnov Artem)

(http://fotobus2.msk.ru/photo/00/54/09/54094.jpg)
Fd SL H17/H17S 6878 (Swebus 1282)(Busslink 6878)
23 okt 2008 (Foto: Smirnov Artem)

(http://fotobus3.msk.ru/photo/00/96/04/96040.jpg)
Fd SL H17 6883 (Busslink 6883)
16 april 2009 (Foto: Smirnov Artem)

(http://fotobus2.msk.ru/photo/00/28/00/28008.jpg)
Fd SL H16 5215 (Linjebuss-Connex 5215)
26 maj 2008 (Foto: Smirnov Artem)

(http://fotobus3.msk.ru/photo/00/77/98/77988.jpg)
Fd SL H16 5214 (Linjebuss-Connex 5214)
25 feb 2009 (Foto: Smirnov Artem)

Bonus:

(http://fotobus3.msk.ru/photo/00/99/00/99006.jpg)
Fd Linjebuss (Connex-Veolia) 4810
24 april 2009 (Foto: Smirnov Artem)

(http://91.202.206.202/photo/02/10/11/210118.jpg)
Fd Linjebuss (Connex-Veolia) 4801
9 sept 2009 (Foto: Smirnov Artem)

(http://fotobus2.msk.ru/photo/00/51/07/51079.jpg)
Fd Linjebus (Connex-Veolia) 4808
20 okt 2008 (Foto: Smirnov Artem)

Titel: SV: Fd SL H16 & H17 (Scania CN113CLB) i Kazakstan(del 1/2)
Skrivet av: Ersa skrivet 20 november 2010, 14:15:30 PM
Citat från: Kvarne skrivet 20 november 2010, 14:05:46 PM
(http://fotobus2.msk.ru/photo/00/54/09/54094.jpg)
Fd SL H17/H17S 6878 (Swebus 1282)(Busslink 6878)
23 okt 2008 (Foto: Smirnov Artem)

Gick denna i Norrtälje mot slutet, innan exporten 1999? Tänker mest på destinationstexten.
Titel: SV: Fd SL H16 & H17 (Scania CN113CLB) i Kazakstan(del 1/2)
Skrivet av: Kvarne skrivet 20 november 2010, 14:29:44 PM
Citat från: Ersa skrivet 20 november 2010, 14:15:30 PM
Gick denna i Norrtälje mot slutet, innan exporten 1999? Tänker mest på destinationstexten.

Nej, men den "desten" fanns med....
Titel: SV: Fd SL H16 & H17 (Scania CN113CLB) i Kazakstan(del 1/2)
Skrivet av: virtual1 skrivet 20 november 2010, 14:32:08 PM
Citat från: Ersa skrivet 20 november 2010, 14:15:30 PM
Gick denna i Norrtälje mot slutet, innan exporten 1999? Tänker mest på destinationstexten.

Detta är f.ö. f.d. Swebus 1289, 1282 var en MaxCi!
Titel: SV: Fd SL H16 & H17 (Scania CN113CLB) i Kazakstan(del 1/2)
Skrivet av: Peppen skrivet 20 november 2010, 15:17:06 PM
Citat från: virtual1 skrivet 20 november 2010, 14:32:08 PM
Detta är f.ö. f.d. Swebus 1289, 1282 var en MaxCi!

Ja 1282 var en MaxCi. Har för mig om att den gick i Skåne, kan det stämma?
Titel: SV: Fd SL H16 & H17 (Scania CN113CLB) i Kazakstan(del 1/2)
Skrivet av: Rolle skrivet 20 november 2010, 15:31:42 PM
Varför är loggan kvar på vissa vagnar , är SL:s varumärke så lite värt?
Titel: SV: Fd SL H16 & H17 (Scania CN113CLB) i Kazakstan(del 1/2)
Skrivet av: Stefan K skrivet 20 november 2010, 15:41:28 PM
Ser att de har latinska bokstäver på reg-plåtarna. Intressant!
Titel: SV: Fd SL H16 & H17 (Scania CN113CLB) i Kazakstan(del 1/2)
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 20 november 2010, 16:12:31 PM
Citat från: Rolle skrivet 20 november 2010, 15:31:42 PM
Varför är loggan kvar på vissa vagnar , är SL:s varumärke så lite värt?

Det lär ha hänt att ryska bussbolag tycker att SL-blaffan är så snygg att de har låtit nytillverka sådana och sätta upp. Men det troliga är väl att säljaren inte tagit bort den innan försäljningen eller att den flyttats över av det ryska bussbolaget från en tidigare, nu skrotad buss.
Titel: SV: Fd SL H16 & H17 (Scania CN113CLB) i Kazakstan(del 1/2)
Skrivet av: Karsten skrivet 20 november 2010, 17:01:41 PM
Och 5214 har fått en ny (äldre) framdörr från en 112:a. Ser klart udda ut..
Titel: SV: Fd SL H16 & H17 (Scania CN113CLB) i Kazakstan(del 1/2)
Skrivet av: F.Å skrivet 20 november 2010, 19:06:46 PM
Citat från: Kvarne skrivet 20 november 2010, 14:05:46 PM
(http://91.202.206.202/photo/02/10/11/210118.jpg)
Fd Linjebuss (Connex-Veolia) 4801
9 sept 2009 (Foto: Smirnov Artem)

Fel i bildtexten. 4807 är rätt nummer. 4801 hade regionalsäten, vilket denna inte hade.
Titel: SV: Fd SL H16 & H17 (Scania CN113CLB) i Kazakstan(del 1/2)
Skrivet av: Niclas Wennerlid skrivet 20 november 2010, 19:22:47 PM
Citat från: Kvarne skrivet 20 november 2010, 14:05:46 PM
(http://fotobus4.msk.ru/photo/01/84/83/184830.jpg)
Fd SL H16 6747 (Busslink 6747)
30 okt 2009 (Foto: Maksimus)
16 april 2009 (Foto: Smirnov Artem)
Smirnov Artem)



Att det här liket fortfarande rullar idag förvånar mig mycket. När denna flyttades från Botkyrka till Norrtälje 2002 gick det knappt att köra den, både motor och växellåda var helt slut.

// Niclas
Titel: SV: Fd SL H16 & H17 (Scania CN113CLB) i Kazakstan(del 1/2)
Skrivet av: Robert Brink skrivet 21 november 2010, 11:11:42 AM
Trevligt! Några fd Connex vagnar man själv kört på Råsta hamnade på bild oxå! :)

//R
Titel: SV: Fd SL H16 & H17 (Scania CN113CLB) i Kazakstan(del 1/2)
Skrivet av: Bussfanatikern skrivet 23 november 2010, 00:56:12 AM
Citat från: Karsten skrivet 20 november 2010, 17:01:41 PM
Och 5214 har fått en ny (äldre) framdörr från en 112:a. Ser klart udda ut..
Det behöver ju inte nödvändigtvis vara från just en 112:a. Tidiga 113 hade ju också sådana dörrar.
Titel: SV: Fd SL H16 & H17 (Scania CN113CLB) i Kazakstan(del 1/2)
Skrivet av: Karsten skrivet 23 november 2010, 10:19:08 AM
Citat från: Bussfanatikern skrivet 23 november 2010, 00:56:12 AM
Det behöver ju inte nödvändigtvis vara från just en 112:a. Tidiga 113 hade ju också sådana dörrar.

Förvisso. Men jag är ju 08 och i Stockholm fanns inga 113 med de där dörrarna. ;)
Titel: SV: Fd SL H16 & H17 (Scania CN113CLB) i Kazakstan(del 1/2)
Skrivet av: Bussfanatikern skrivet 24 november 2010, 00:18:14 AM
Citat från: Karsten skrivet 23 november 2010, 10:19:08 AM
Förvisso. Men jag är ju 08 och i Stockholm fanns inga 113 med de där dörrarna. ;)
Jo då, det fanns några sådana Scania 113 som dåvarande Linjebuss och dåvarande Swebus hade i SL-trafiken. Dessa var dock ditflyttade från Kalmar.