Idag blev GUB 629-632 överskrivna på Bustradecenter.
Dessutom mötte en kollega 630 o 632 utanför Rimbo idag.
//Niclas
Lite trist att de försvinner måste ändå erkännas :'(
//Simon
Jo dessa kommer man att sakna, fast inte lika mycket som 260-265 ;) man får hoppas att dessa får ett trevligare öde än skrot.
//Jacob
Citat från: Jacob Almgren skrivet 17 november 2010, 23:42:36 PM
Jo dessa kommer man att sakna, fast inte lika mycket som 260-265 ;) man får hoppas att dessa får ett trevligare öde än skrot.
//Jacob
Usch hur kan man sakna 260-265? :P
Skroten var för snäll för dom som gick dit. Man borde egentligen ha sprängt dom eller kört dom utför ett stup. ;D
Citat från: Björn Ax skrivet 18 november 2010, 08:40:16 AM
Usch hur kan man sakna 260-265? :P
Skroten var för snäll för dom som gick dit. Man borde egentligen ha sprängt dom eller kört dom utför ett stup. ;D
Tycker skroten var ett hemskt öde. Det jag saknar med dem är framför allt motorljudet, men det går inte att beskriva riktigt vad det var med dem. Jag saknar hela bussarna, de fina linjerna och inredningen. Tycker att dessa var eleganta, leden var speciellt snyggt gjord med halvcirklarna på sidorna. Jag vet att jag förut sagt att 101-104 är snyggaste bussen i stadstrafik, men 260-265 var de finaste i stadstrafik (hoppas ni förstår skillnaden), Uppsalas riktiga symbol!!
//Jacob
Citat från: Jacob Almgren skrivet 18 november 2010, 18:58:37 PM
Tycker skroten var ett hemskt öde. Det jag saknar med dem är framför allt motorljudet, men det går inte att beskriva riktigt vad det var med dem. Jag saknar hela bussarna, de fina linjerna och inredningen. Tycker att dessa var eleganta, leden var speciellt snyggt gjord med halvcirklarna på sidorna. Jag vet att jag förut sagt att 101-104 är snyggaste bussen i stadstrafik, men 260-265 var de finaste i stadstrafik (hoppas ni förstår skillnaden), Uppsalas riktiga symbol!!
//Jacob
Sen ska vi förstås inte glömma hur ledvinkelbromsen alltid ströp efter att bussen hade rätat ut sig och skulle accelerera upp i fart eller hur de alltid fastnade så fort det blev halt och sällan kom loss för egen maskin ;)
//Simon
Citat från: Jacob Almgren skrivet 18 november 2010, 18:58:37 PM
Tycker skroten var ett hemskt öde. Det jag saknar med dem är framför allt motorljudet, men det går inte att beskriva riktigt vad det var med dem. Jag saknar hela bussarna, de fina linjerna och inredningen. Tycker att dessa var eleganta, leden var speciellt snyggt gjord med halvcirklarna på sidorna. Jag vet att jag förut sagt att 101-104 är snyggaste bussen i stadstrafik, men 260-265 var de finaste i stadstrafik (hoppas ni förstår skillnaden), Uppsalas riktiga symbol!!
//Jacob
Ja det är tur att vi alla har olika smak. Tyckte 250-265 och 170-175 var det fulaste vi hade. Med den där vita linjen på sidan och med dom fula kanterna. usch. Skönt att dom är borta. :)
Citat från: Björn Ax skrivet 21 november 2010, 13:58:49 PM
Ja det är tur att vi alla har olika smak. Tyckte 250-265 och 170-175 var det fulaste vi hade. Med den där vita linjen på sidan och med dom fula kanterna. usch. Skönt att dom är borta. :)
Du menar väl 260-265 ;)
//Niclas
Citat från: Björn Ax skrivet 21 november 2010, 13:58:49 PM
Ja det är tur att vi alla har olika smak. Tyckte 250-265 och 170-175 var det fulaste vi hade. Med den där vita linjen på sidan och med dom fula kanterna. usch. Skönt att dom är borta. :)
Citat från: Niclas Rosenius skrivet 21 november 2010, 14:47:23 PM
Du menar väl 260-265 ;)
//Niclas
Och 171-176 ;)
//Jcob
Vad vi är petiga då. :P
Ja tur att vi inte hade så många utav den fula sorten. :D
Ibland slinter fingrarna på tangentbordet.
Citat från: Björn Ax skrivet 21 november 2010, 13:58:49 PM
Ja det är tur att vi alla har olika smak. Tyckte 250-265 och 170-175 var det fulaste vi hade. Med den där vita linjen på sidan och med dom fula kanterna. usch. Skönt att dom är borta. :)
Den vita linjen gav ju bussen karaktär :D Nej, men personligen tyckte jag att det var snyggt med det vita inslaget i kontrast mot allt det gröna
//Simon
Har GUB kvar någon CN113-led nu...? Vad hände med 633?
Citat från: Kvarne skrivet 05 december 2010, 17:56:29 PM
Har GUB kvar någon CN113-led nu...? Vad hände med 633?
Togs över av Spårvägssällskapet 2010-11-24
Citat från: Kvarne skrivet 05 december 2010, 17:56:29 PM
Har GUB kvar någon CN113-led nu...?
Nej alla ledbussar av denna typ är tagna ur trafik sedan sommaren 2010, det finns dock kvar en kort buss av denna typ fortfarande som endast används som övningsbuss och således aldrig går i linjetrafik.
Vad inväntar denna för öde framöver nu när 383-385 också blivit övningsbussar?
Citat från: Rickbox skrivet 10 mars 2011, 15:45:16 PM.
Vad inväntar denna för öde framöver nu när 383-385 också blivit övningsbussar?
385 körs i linjetrafik. Är 383 och 384 som är övningsbussar, samt 722, 723 och 548.
//Jacob
Citat från: Jacob Almgren skrivet 10 mars 2011, 22:20:52 PM
385 körs i linjetrafik. Är 383 och 384 som är övningsbussar, samt 722, 723 och 548.
//Jacob
383 och 384 går även i linjetrafik ibland men står till utbildningens förfogande.
//Niclas
Niclas du som har koll. Kommer era utbildningar att fortgå under året? Blivit lite sugen om man ska söka.
Citat från: jocke skrivet 11 mars 2011, 02:03:09 AM
Niclas du som har koll. Kommer era utbildningar att fortgå under året? Blivit lite sugen om man ska söka.
Svar ja, du är välkommen att söka.
//Niclas
Citat från: jocke skrivet 11 mars 2011, 02:03:09 AM
Niclas du som har koll. Kommer era utbildningar att fortgå under året? Blivit lite sugen om man ska söka.
Arbetsförmedlingenlänk - GUB, Kursstart 15:e Augusti (http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Hitta-lediga-jobb/Sok-jobb-i-Platsbanken/Platsbanken-yrkesvis.html?url=-123388378%2FStandard%2FPlatsannonser%2FVisaPlatsannonsViaYrke.aspx%3Fq%3Ds%2528ga%2528ld%2528199%2529%2529yo%252819%2529yg%25288322%2529%2529a%252820%2529sp%252865%2529sr%25281%2529c%2528EB8AE084%2529%26ids%3D5416293%26yo%3D19%26ps%3D&sv.url=12.5c31f22411dd2c5931280001438)
Finns det verkligen ingen här som har koll på var 629-632 kan finnas?
Citat från: Kvarne skrivet 05 december 2010, 17:56:29 PM
Har GUB kvar någon CN113-led nu...? Vad hände med 633?
633 står i SSS ägo