Buss-Snack

Busshistoriska forum => Ämnen från 15 till 30 år => Ämnet startat av: Staffan Sävenfjord skrivet 08 november 2010, 22:47:19 PM

Titel: Bussar i Jordbro i maj 1990 del 2
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 08 november 2010, 22:47:19 PM
Tre Volvo Säffle av olika typ i kväll: H58, H1 och H3 (ordnat i åldersordning). De första H3-orna hade nästan samma front som H1 medan de senare fick "plastfronten".

(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_7308_.jpg)

(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_7309_.jpg)

(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_7310_.jpg)

(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_7311_.jpg)

(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_7312_.jpg)

Titel: SV: Bussar i Jordbro i maj 1990 del 2
Skrivet av: Simon A skrivet 08 november 2010, 23:41:44 PM
Var plasten till för att fungera som något slags skydd eller vad hade den för praktisk alternativt estetisk funktion? Har aldrig fått någon klarhet i det.

//Simon
Titel: SV: Bussar i Jordbro i maj 1990 del 2
Skrivet av: Silo skrivet 22 november 2010, 19:13:01 PM
4947; varför har det utåtgåendeparallellsvängdörr längst bak och de andra klaverdörrar? Har den blivit utbytt efter någon olycka? Undrar bara, det ser så udda ut...
Titel: SV: Bussar i Jordbro i maj 1990 del 2
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 22 november 2010, 19:32:11 PM
Citat från: Silo skrivet 22 november 2010, 19:13:01 PM
4947; varför har det utåtgåendeparallellsvängdörr längst bak och de andra klaverdörrar? Har den blivit utbytt efter någon olycka? Undrar bara, det ser så udda ut...

H58 4946-4951 hade vid leveransen dörr 1-1-0 och ett mindre bagageutrymme under baksätet. Den bakre dörren är kompletterad i efterhand.