(http://i754.photobucket.com/albums/xx185/RML2553/9897Ber-B.jpg?t=1288383444)
Sjuan tur 6 har lämnat Söderhallen kl 11.31 mot Djurgården. Härifrån är avgångstiden 12.02½ varpå turtätheten på linjen ökas från var 11:e minut till var 9½:e. Personalen på tur 5, bakom, får ett välförtjänt extra långt uppehåll, och släpvagnskonduktören på tur 6 ges möjlighet att fotografera två mustangtåg samtidigt vid Bellmansro. (Vid 15-tiden tillkommer även tur 7 och turtätheten kommer att ökas ytterligare till var 8½:e, senare på kvällen var 8:e minut.)
(http://i754.photobucket.com/albums/xx185/RML2553/4577Ber-B.jpg?t=1288383495)
En pipa rök hinns med och frid råder.
Fina bilder. Är det släpvagnskonduktören som är upphovsmannen till denna tråd?
Citat från: Mr G skrivet 29 oktober 2010, 22:40:27 PM
Fina bilder. Är det släpvagnskonduktören som är upphovsmannen till denna tråd?
Javisst.
/Hasse
Du är en ängel som delar med dig av dina bildskatter
****
Fina spårvagnsbilder är vi inte bortskämda med.
Tackar&Bockar! :)
HJP
Får tacka herr släpvagnskonduktören för de nostalgiska bilderna! Påminner mig om min egen tid som konduktör.
M v h
Ingwar
Släpvagnskonduktör på linje 14.
På GS hade släpvagnskonduktören lägre status än förare och konduktören på motorvagnen. Var det så i Stockholm också?
Citat från: Johnny skrivet 01 november 2010, 10:30:49 AM
På GS hade släpvagnskonduktören lägre status än förare och konduktören på motorvagnen. Var det så i Stockholm också?
Kan bara svara för åren 1965-67 och då rådde ingen skillnad.
/H