(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/UL/Nobina_3884_809_101013a.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/UL/Nobina_3884_809_101013b.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/UL/Nobina_3884_809_101013c.jpg)
Trevligt. Så du har varit ute och åkt med gammelvagnen, kan det varit i utbildningssyfte ?
Något sådant. Samt studiebesök på depån som inte direkt är dimensionerad för ledvagnar.
Används de äldre MCC kortläsarna med papperskort i Uppland ? :) Dalarna ersattes MCC med de mindre SMF kortläsarna med plastkort ca år 2000.
Citat från: j-a skrivet 16 oktober 2010, 22:44:06 PM
Används de äldre MCC kortläsarna med papperskort i Uppland ? :) Dalarna ersattes MCC med de mindre SMF kortläsarna med plastkort ca år 2000.
Ja, UL torde vara sista länet i Sverige med gamla papperskort. Man håller liv i de slitna Almexmaskinerna på övertid i väntan på BIMS-systemet som väl redan varit här om det inte vore för alla förseningar. När BIMS väl kommer lär Uppsala, Gävleborg, Örebro, Södermanland och Västmanland (samt några till?) ha bland det mest moderna biljettsystemet i landet. :)
Målet var ett enhetligt biljett- och betalsystem för åtta trafikhuvudmän; X-Trafik, Tåg i Bergslagen, Dalatrafik, Upplands Lokaltrafik, Västmanlands Lokaltrafik, Länstrafiken Örebro, Karlstadsbuss och Värmlandstrafik.
http://bims.dalatrafik.se/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=27 (http://bims.dalatrafik.se/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=27)