På linket http://www.phototrans.eu/14,442165,0,Scania_CK270UB_6x2_LB_G0_426B.html kan i se en nye omnilink der kommer snart til Stockholm.
SL-blå lågentré-boogi till Nobina. :)
Det ska vara Etanol. Är inte så bra på polska :P. Tror dessa ska till Botkyra och eller Tyresö, Då dessa ska rulla på 172an
Det står "Tyreso" i bildtexten.
Med tanke på den stora mängden barnvagnar som det är ibland på 172 så hoppas jag INNERLIGT på att det INTE blir boggi-bussar på 172 nästa höst!
Varför inte inrätta en särskild barnvagnslinje? ;)
Citat från: Jim skrivet 02 oktober 2010, 00:39:33 AM
Det ska vara Etanol. Är inte så bra på polska :P. Tror dessa ska till Botkyra och eller Tyresö, Då dessa ska rulla på 172an
Botkyrka ska om jag inte minns helt fel inte få en enda blå boogie, samtliga blå ska till Tyresö. Nu har en första röd kommit till garaget för utbildning, kul!
Citat från: MrX skrivet 02 oktober 2010, 13:29:54 PM
Botkyrka ska om jag inte minns helt fel inte få en enda blå boogie, samtliga blå ska till Tyresö. Nu har en första röd kommit till garaget för utbildning, kul!
Precis - 172 är en av de få linjer som slipper låggolvskrav/lågentré p.g.a att avtalstiden där snart är slut. 872-875 får det ju fr.o.m. nästa månad. I augusti nästa år lär vi väl dock få se något slags låggolvsvariant även på 172 (om man hinner få fram bussar till trafikstart - och om trafikstart blir som planerat. Då blir det upp till den som då fått avtalet att bestämma -kommer inte ihåg vad som sagt angående antal barnvagnsplatser för stomlinjen i upphandlingen på rak arm.
Föraren jag pratade med att dessa boggivagnar skulle rulla på 172an:P
Citat från: Jim skrivet 02 oktober 2010, 14:21:37 PM
Föraren jag pratade med att dessa boggivagnar skulle rulla på 172an:P
Tyresö har ett par omlopp på 172 så det är ju inte omöjligt :P
Google translate:
Sławno, ul. Koszalin, parkering på macken Oktan.
Morgon sextonde provtur skateboards för Nobiny Tyresö.
Resten av uppgifterna kommer att kompletteras på mer kända är om det.
Uppenbarligen kan inte göra utan engagemang för Patrick;
Hi, it's my foto :)
Skateboard = bus 15 long meter :D
Such a Polish saying.
Riktigt snygg var den.
Citat från: Scania FAN (PL) skrivet 03 oktober 2010, 17:20:42 PM
Hi, it's my foto :)
Skateboard = bus 15 long meter :D
Such a Polish saying.
Thanks ;)
Citat från: Omnilasse skrivet 02 oktober 2010, 14:13:41 PM
Precis - 172 är en av de få linjer som slipper låggolvskrav/lågentré p.g.a att avtalstiden där snart är slut. 872-875 får det ju fr.o.m. nästa månad. I augusti nästa år lär vi väl dock få se något slags låggolvsvariant även på 172 (om man hinner få fram bussar till trafikstart - och om trafikstart blir som planerat. Då blir det upp till den som då fått avtalet att bestämma -kommer inte ihåg vad som sagt angående antal barnvagnsplatser för stomlinjen i upphandlingen på rak arm.
Är det någon som vet vad det är för krav på fordonen för blåbusslinje 172 i det nya kontraktet? Antal sittplatser ? Jag har för mig att jag läst att det kommer att vara biogasbussar på 172:an? Kan det stämma?
Hej
På linket kan i se billede nogle af de nye busser til Nobina.
7251+7252
http://www.phototrans.eu/14,443905,0,Scania_CK270UB_6x2_LB_7252.html
7248
http://www.phototrans.eu/14,443907,0,Scania_CK270UB_6x2_LB_7248.html
Citat från: IntresseTrafik skrivet 05 oktober 2010, 08:31:25 AM
Är det någon som vet vad det är för krav på fordonen för blåbusslinje 172 i det nya kontraktet? Antal sittplatser ? Jag har för mig att jag läst att det kommer att vara biogasbussar på 172:an? Kan det stämma?
Nä det stämmer inte helt. Jag har inte underlaget tillgängligt just nu, men enda kravet är att ett visst antal av bussarna om ex antal år ska gå på biogas, men hur man löser det blir upp till operatören (tilldelningsbeslutet beräknas komma om några veckor), däremot är det krav på regionalstandard, lågentré och minst 55 sittplatser (om jag minns rätt). Antagligen kommer man ha vissa omlopp på 172 som utgår från Gubbängen, men knappast alla. Visserligen passerar den ju depån på vägen, men det är ändå rätt lång tomkörning till Norsborg och därifrån ligger ju Eriksberg betydligt närmare. Det blir alltså antagligen rätt oekonomiskt att köra alla omlopp från Gubbängendepån. Tror nog snarare en ny operatör kommer att satsa på biogas på 173 i sådana fall, vilket ju inte hindrar att man väljer biogas för de 172:orna som uttgår från Gubbängendepån.