Efter besöket i Björknäs begav jag mig till Nacka och fotograferade bussar i den skarpa mars-solen.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_6836_.jpg)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_6837_.jpg)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_6838_.jpg)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_6839_.jpg)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_6840_.jpg)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_6841_.jpg)
Trevliga bilder, men är 5741 verkligen en B58, är det inte en B10M?
Citat från: Tommy P skrivet 30 september 2010, 12:17:53 PM
Trevliga bilder, men är 5741 verkligen en B58, är det inte en B10M?
Du har rätt. Det är en B10M.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_6841_.jpg)
Var detta inte en H1A till och med?
Vill minnas att Tyresö hade 5149 och 5150, och att Handen hade 5148?
/J
Citat från: Jonas Strömblad skrivet 30 september 2010, 15:01:25 PM
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_6841_.jpg)
Var detta inte en H1A till och med?
Vill minnas att Tyresö hade 5149 och 5150, och att Handen hade 5148?
/J
Även 5147 fanns i Handen. Dessa bussar hade lite högre standard med stolar i blått tyg och höga ryggar. Littera H1A kan möjligen ha använts internt men bussarna var märkta H1. Enligt SBH och SvOf:s SL-böcker 1981 och 1987 hade de också litt H1.